Több mint tíz éve ismerkedtünk meg Jesse O’Connorral, aki akkor újszerű, „házhoz megyünk” autómosó szolgáltatásával tette magát ismertté. Azóta hosszú utat tett meg, prémium autókozmetikai megoldásai miatt a magasra pozicionált autómárkák tulajdonosai között is népszerűvé vált. Bár rendszeres vendégei a Teslák és társaik, azonban öreg VW Passatunkat is fogadták egy alapos belső takarításra.
Volt kihívás a feladatban, hiszen lakásfelújítás miatt a cementes zsákok is gyakori vendégei voltak a csomagtartónak, amely már az eredeti szürkés színe helyett barnába kezdett hajlani. Az utastérben pedig – bár rendszeresen porszívózva és „műanyagápolva” volt a kocsi-, de a különböző résekbe beette magát a por, és a szervizlátogatások miatt a kárpitok megőrizték a műhelyszagot. Az üléseket tenyérrel megcsapdosva pedig a szivacsozás mélyszerkezetébe beült port lehetett távozásra késztetni nagy felhőkbe rendeződve: ezt a benzinkutak porszívója sem szedi ki. Tehát ilyen állapotú beltérrel kellett Jesse-nek és társának felvennie a harcot. Mint minden takarítást, ezt is a szőnyegek kiszedésével és belső porszívózással kezdték. Jesse jelezte, hogy összesen legalább ötször fogják végigporszívózni a belső szőnyegeket, mert minden, az üléseken illetve a műszerfalon végzett munka után újraporszívóznak, hogy a leszálló por is eltűnjön. A kivehető szőnyegeken mutatta meg, miként dolgozik a nagyon poros felületekkel. Elmondta, hogy a műszálas szövetszerkezetekben mélyre begyűlt port és homokot könnyebb kifújni, mint porszívóval kiszívni. Így egy sűrített levegős festékszóró pisztolyhoz hasonló eszközzel, amelynek a csőre tölcsér alakú és egy légáramlás-terelő csiga forog benne, fújta ki sávonként haladva a port. Majd ugyanezzel az eszközzel a pisztoly tartályát nyitva mosószerrel is átmosta a kivett szőnyegeket.
Amíg a társa porszívózta a kocsi utasterét, addig Jesse ugyanezzel a pisztollyal módszeresen végigtakarította a csomagtér alsó, és oldalsó burkolatait is. A sűrített levegős eszköz arra is nagyon jó volt, hogy a csomagtartónyílás pereménél begyűlt koszt, levéltörmelékeket is maradéktalanul eltávolítsa, és a zsanérokat is minden rongyos takarításnál hatékonyabban tegye tisztává – ráadásul nagyon gyorsan.
Ezután jöhetett a már kiporszívózott utastér tisztítása. Előbb az ajtópanelek plüssbetéteit takarította le, szintén a sűrített levegős eszközzel – minthogy a pisztoly feje nem ér hozzá a felületekhez, nem gond, hogy a legkoszosabb taposószőnyegek után a jóval tisztábbnak számító oldalkárpitok kerültek sorra. Ezután következett az utastér belső szőnyegezésének takarítása, szintén a kifújatós, majd mosószeres módszerrel.
A legnagyobb feladat persze a már kiporszívózott ülések kárpittisztítása. Ehhez a munkához klasszikus vizes tisztítógépet használt, amely benyomja a mosószert a felületbe, majd ugyanabban a húzásfázisban ki is szívja. Nagyon látványos munkafolyamat, jó látni ahogy a tisztított felület színe is újra élni kezd. Persze ilyen munkáknál számításba kell venni azt a hátrányt is, hogy a kocsi ülései nedvesek maradnak, még meleg nyári időben is szükséges egy nap a kiszáradásukhoz. Amíg ez nem történik meg, addig marad a nejlon+törülköző kombó az éppen használt üléseken.
Zárásként jött a műanyag részek hagyományos törlőkendős letakarítása, majd illatosított ápolószerrel történő kezelése. Mindez alapvetően változtatta meg az autó hangulatát, még egy ilyen koros masina is megfiatalodik…
Cikkünk elkészítéséhez a Zenith Detailing Autókozmetika nyújtott segítséget.