„Először is levegőhöz kell jutnom! Ez egy nagyon trükkös, durva szakasz volt. Boldog vagyok, hogy megszereztem az első győzelmet a Hyundaijal. Nagyon keményen dolgoztunk, vagyis a csapat nagyon keményen dolgozott, miközben én otthon üldögéltem a kanapén! Nagyszerű ez az érzés, s az első észt raligyőzelem az enyém, persze, hogy nagyon boldog vagyok.” – nyilatkozta Tanak, aki majdnem elvesztette a győzelmet az utolsó előtti szakaszon. Az autó hátuljával végigszántotta az út szélét, de szerencsére nem volt nagy a kár, s folytathatta útját a győzelem felé.

A világjárvány a Rali Világbajnokság versenynaptárát is alaposan átírta. Egy sor helyszín kiesett, volt, amelyiket csak halasztani kellett, de két új belépő is helyet kapott a 2020-as szezonban. Észtország az egyik új helyszín, s egyben a 600. rali világbajnoki verseny helyszíne is. Hat hónap kihagyást követően a baltikumi országban térhettek vissza a versenyzésre éhes ralisok.

Ott Tanak győzelme a csillagokba volt írva otthoni raliján. A Toyotával tavaly világbajnokságot nyerő észt versenyző debütálása a Hyundaijal katasztrofális véget ért. Monte-Carlóban nagyon bukott, de Tanak és navigátora is megúszta komolyabb sérülések nélkül. Svédország és a rövidített Mexikó következett, ahol mindkétszer a második helyet sikerült csak elcsípnie a győzelemre született pilótának. Hazai raliján azonban végre behúzta a győzelmet. Gyakorlatilag az egész rali során vezetett, s bár Craig Breen és Sebastien Ogier szorosan a nyomában volt, de megelőzni nem tudták. Ezzel Tanak felugrott az egyéni ponttábla harmadik helyére, 13 ponttal lemaradva Sebastien Ogier mögött.

A Citroen 2019-es kivonulását követően Toyotára váltó Ogier mostani harmadik helyével megtartotta elsőségét az egyéni ponttáblán, s azon lesz, hogy hetedik vb címét még idén megszerezze. Bár a mexikói győzelmét nem tudta megismételni, de mostani harmadik helyezése is elég ahhoz, hogy megtartsa első helyét a ponttábla élén.

Elfyn Evans ért célba negyedikként, s az utána jövő Kalle Rovanperával együtt gumiproblémával küzdött, s ezzel mindketten értékes időt vesztettek. Rovanpera 60 másodperces büntetést kapott, mivel szombat este tiltott helyen szerelték az autóját. A fiatal Rovanpera azonban így is hozta formáját. A fiatal tehetség ezúttal is ötödik lett, de a Power Stage győzelemért járó öt pontot azért elhozta. A Power Stage-en Rovanpera toyotás csapattársa, Elfyn Evans lett itt a második (négy pontot kapott), Tanak a harmadik, Ogier a negyedik (két pontot kapott) és az utolsó hely és pont Craig Breené lett.

Takamoto Katsuta kipördült az útról az ötödik helyről. Ez a japán pilóta pályafutása legjobb eredménye lett volna. Ennek következtében Teemu Suninen és Esapekka Lappi megörökölte a hatodik és hetedik helyet. A két finn korábban helyet cserélt, miután Lappi egy nagy megpördüléssel sok időt vesztett. Gus Greensmith lett a nyolcadik, s őt a WRC 3 kategóriagyőztes Oliver Solberg követi a kilencedik helyen. Az első tizet a WRC 2 kategóriát megnyerő Mads Östberg zárja.

A következő világbajnoki rali, a két hét múlva esedékes Török Rali lesz (2020. szeptember 18-20.). 2019-ben a szezon legkövesebb murvás raliján kettős Citroen-siker született. Sebastien Ogier meglepetésgyőzelmet szerzett akkor, s a francia pilóta ezen felbuzdulva vághat neki az idei megmérettetésnek. Bizonyára nem szívesen engedné át első helyét másnak három versennyel a szezon vége előtt.

2020-as Észt Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST) Hyundai i20 1:59:53,6
2. Craig Breen (IRL) Hyundai i20 2:00:15,8
3. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Yaris 2:00:20,5
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris 2:00:35,5
5. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Yaris 2:01:12,3
6. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta 2:02:33,2
7. Esapekka Lappi (FIN) Ford Fiesta 2:02:45,6
8. Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 2:04:47,4
9. Oliver Solberg (SWE) Volkswagen Polo (WRC3) 2:07:32,2
10. Mads Östberg (NOR) Citroën C3 (WRC2) 2:08:10,9

A világbajnokság állása
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 79 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 70 pont
3. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 66 pont
4. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 55 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 42 pont
6.Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 34 pont
7. Esapekka Lappi (FIN) M-Sport Ford WRT 30 pont
8. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 25 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 137 pont
2. Hyundai WRT 132 pont
3. M-Sport Ford WRT 83 pont