Az 1962-ben bemutatott Jeep Wagoneer fejlesztésére nem sokat költöttek az évek során, inkább csak a motorokat és az extralistát növelte az American Motors egészen addig, amíg 1984-ben megjelent a Grand Wagoneer, 5,9 literes V8-as motorral, széria bőrkárpittal, légkondival, AM/FM/CB rádióval, extra hangszigeteléssel és famintás fóliával a karosszéria külsején. Jól fogyott ez a luxus SUV, és ezt próbálják megidézni a jövőre szériagyártásba kerülő új Grand Wagoneerrel.
Ezúttal nincs famintás fólia a karosszéria külsején, cserébe van megvilágított hűtőrács, és – mintha számítanak valamit az öt méternél hosszabb téglatestnél –, fekete tetővel karcsúsítják a vonalvezetést. A kerékjáratokba 24 colos felnik kerülnek, amelyeknél 3D-nyomtatással készített díszeket is elhelyeznek. Első prémium szabadidő-autóként a Grand Wagoneer kap kijelzőt az utas elé, persze egyébként se spórolnak a monitorokkal: a kormány mögé egy 12,3 colos kerül, a központi kijelző 12,1 colos, alatta van egy 10,25 colos a klímavezérléshez, az utas elé egy másik 10,25 colos kijelző kerül. A második sorban az üléstámlákon van egy-egy 10,1 colos monitor, középen egy 10,1 colos harmadik kijelző segít a klíma vezérlésében.
Az egészet a Uconnect 5-ös rendszer vezérli, minden eddiginél gyorsabb hardverrel, Android operációs rendszerrel és számos új alkalmazással. A McIntosch fejleszti a hifit, amely 23 hangszóróval szolgáltat térhangzást. Anélkül, hogy részleteznék a hajtást, annyit mondanak, hogy lesz elektrifizáció is, és háromféle összkerékhajtás közül lehet majd választani a szériamodellnél, és elérhető lesz a Quadra-Lift légrugózás is. Elöl független, hátul merevtengelyes felfüggesztést kap majd az alvázas felépítésű Jeep Grand Wagoneer.