Elsőként a Škoda márka leplezte le az MEB építőkészletre épülő szabadidő-autót, a Volkswagen csak szeptember végén mutatja be hivatalosan az ID.4-est – amelyről már láthattunk hivatalos sajtófotókat korábban. Még több utalást látunk a karosszérián a cseh kristályüveg-művészetre, az első-hátsó lámpák mellett már kristályarcnak nevezett, megvilágított hűtőrács-betét is elérhető lesz az Enyaq iV típushoz. A hatótávolság maximalizálása érdekében nagyon áramvonalas a karosszéria, a Cw érték 0,27, ami a meredeken álló hűtőrács tekintetében jó érték. Mindezt persze különösen kis gördülési ellenállású abroncsokkal ér el az autó, a felnik átmérője 18-21 col közötti, az alapmodell acélfelniket kap dísztárcsával.
A karosszéria hossza 4649 mm, szélessége 1879 mm, magassága 1616 mm, a tengelytávolság 2765 mm; utasterének helykínálata a Kodiaq-kal mérhető össze, a csomagtér alaphelyzetben 585 literes. A belső térben hangulatok közül lehet választani, összesen tíz tematikus csomag van az alapmodell puritán Design Selection Studio kialakításától kezdve az RS Lounge-ig, amely a sportos és luxuselemeket vegyíti. A Lodge és ecoSuite esetén olyan kárpitokat használnak, amelyek 40%-a gyapjú, a fennmaradó 60% újrahasznosított PET-szálakból áll, illetve az ecoSuite esetén elérhető bőrkárpitot fenntartható módon gyártják, vegyi anyagok helyett olajfa-levélből kinyert anyaggal színezik.
Természetesen digitális tekintetben is hoz újat a Škoda első dedikált villanyautója, amíg a kormány mögötti egy mindössze 5,3 colos kijelzőt helyeznek el, a műszerfal közepén felszereltségtől függően 10 vagy 13 col képátlójú monitor pózol. A digitális segéddel 15 nyelven lehet beszélgetni – magyar nincs köztük –, hat nyelven akár folyószövegként is ért, a fennmaradó kilencnél utasításokat kell mondani. Állandó online kapcsolatban van az autó, távolról lehet vezérelni a töltést vagy ép az utastér klimatizálását indulás előtt. A fel-a-fejjel kijelző a megszokott információk mellett egy második, magasabban lévő területen is képes kommunikálni a sofőrrel, a navigációs utasítást közli közvetlenül a látómező közepén, illetve a vezetőtámogató rendszerek működéséről informál.
Módosultak a Simply Clever részletek, tanksapka híján a jégkaparó már a csomagtérfedél pereméből húzható elő, van töltőkábel tisztító. Kevésbé okos részlet, hogy a töltőkábelnek a raktérpadló alatt alakítottak ki helyet, a hozzáféréshez a csomagokat kell emelgetni. Három akkumulátor-kapacitás (nettó 52, 58 és 77 kWh), ötféle teljesítmény közül lehet választani, a két legerősebb változat két villanymotoros, azaz összkerékhajtású. A legkisebb WLTP-hatótávolság 340 km, a legnagyobb 510 km, a töltési időkről annyit mondanak, hogy falitöltővel egy éjszaka, azaz 6-8 óra alatt lehet feltölteni a telepet, de lehetőség van villámtöltésre is (50, 100 vagy 125 kW teljesítménnyel akkumulátortól függően), illetve konnektorról is lehet tölteni, de annak idejét nem közölték.
Mintegy 32 millió eurós befektetéssel készítette fel a Mladá Boleslav-i központi gyár szerelősorát az MEB építőkészlet gyártására a Škoda, a VW-konszernen belül így a cseheké az első üzem, ahol közös gyártósoron készülnek az MQB és MEB típusok, névleg az Octavia, a Karoq és az Enyaq iV. A sort meg kellett erősíteni a nagyobb tömegű villanyautó miatt, nagy teherbírású robotok mozgatják az akkumulátorokat, fejlesztették a tűzoltóhálózatot is, hőkamerák figyelik folyamatosan a létesítmény minden pontját. Az igényektől függően rugalmasan napi 250-350 villanyautót tudnak előállítani azt követően, hogy még az idén megkezdik a sorozatgyártást.
A prágai ünnepélyes leleplezést követően a Tour de France felvezetőautójaként debütál a Škoda Enyaq iV, a Gap és Privas közötti 183 km-es etapon vezeti fel a mezőnyt a piros színű prototípus. A versenyigazgató Christian Prudhomme-ot szállítja a speciális autó, amelyben több kommunikációs berendezés, szirénák és hűtő segít a munkavégzésben. A Škoda egyébként 250 autót biztosít az idei Tour de France kerékpárverseny szervezőinek.