Különösen nagy kerékelfordulást tesz lehetővé az új Mercedes-Benz S-osztályban debütáló hátsókerék-kormányzás, így azt ígérik a fejlesztők, hogy a luxusautók menettulajdonságaival és kényelmével rendelkező cirkálót olyan könnyű lesz parkolni (már ha nem hagyja a dolgot az elektronikára a sofőr), mint egy kompakt autót. 60 km/órás tempó felett akár 4,5°-kal az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak a hátsó (stabilitás), 60 km/órás tempó alatt akár 10°-kal az ellenkező irányba (manőverezés) – a pontos kerékelfordulást mindig több jel alapján számolja ki az elektronika.
A parkolósegéd egyébként az opcionális körkamera-rendszer segítségével tájékozódik, már parkoló autókhoz vagy felfestett vonalakhoz is alkalmazkodik, illetve a sofőr a szabadon mozgatható 3D-s képen határozhatja meg a megállás helyét.
Az E-Active Body Control felfüggesztés nem csak kényelmi, de biztonsági feladatot is ellát, ha az érzékelők elkerülhetetlen oldalsó ütközés jeleznek, az utasok védelme érdekében 8 cm-rel megemeli a karosszériáját az S-osztály. Amíg az Audi A8 csak a veszélyeztetett oldalát emeli meg, az s-osztály mind a négy kerekét maximális állásba nyomja; a logika az, hogy így a magas építésű szabadidő-autókkal kerül egy magasságba a személyautó védelmi rendszere, ami hatékonyabban tudja így ellátni a feladatát, az ütközési energia felemésztését.
Elsőként az új Mercedes-Benz S-osztályhoz lesz felár ellenében elérhető a hátsó szélső utasok frontális légzsákja, amely az első ülések támlájából robban ki, és csöves kialakításával a biztonságos – a jármű közepe – zónába irányítja a belemerülő testet. Az első ülések között is van (törvényi szabályozástól függ a megléte) olyan légzsák, amely a két első utas fejének egymáshoz csapódását akadályozza meg.
https://media.mercedes-benz.com/player/05a36a3e-5303-4966-a995-1a38173d6de4