Számos kérdőjel megválaszolatlan még az állami tulajdonban lévő energiavállalatok által 2016-ban alapított lengyel Electromobility Poland cég tervei kapcsán. Most ugyan megmutatták a nagyközönségnek az állításuk szerint 2023-ban piacra kerülő Izera márka két modelljének – egy kompakt ötajtós és egy szabadidő-autó – prototípusát, de még folynak a tárgyalások azzal a szakmai partnerrel, aki a műszaki alapot biztosítja, a gyárépítés pedig annyira kezdeti stádiumban tart, hogy még a telket se választották ki; mindkét esetben a befejezésükhöz közelednek a tárgyalások.
Még két platform van versenyben az autó megvalósítására, a főbb számok a következőek: akár 400 km-es hatótávolság, egy- vagy két motoros (két- vagy összkerékhajtás) felépítés. A gyárral kapcsolatban azt állítja az Electromobility Poland, hogy a zöldmezős beruházásnál az első kapavágástól számítva 36 hónappal később már megindulhat a sorozatgyártás.
Az Elba egyik mellékfolyójáról kapta a nevét az új lengyel állami autómárka, amelyet nemcsak hazájában, de az egész EU-ban forgalmazni fognak. Országonként egy-két bemutatótermet akarnak létesíteni, és alapvetően interneten akarják forgalmazni az autót és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat (finanszírozás, stb.), a javíttatáshoz minden bizonnyal a műszaki partner szervizhálózatára számítanak. A lengyel családok által megfizethető árú autónak ígérik az Izerát, amelyet könnyen lehet, hogy nem lehet majd egy összegben megvásárolni, csak finanszírozással/előfizetéssel lehet majd hozzájutni.
Az Electromobility Poland cég egyébként két éven át foglalkozott a projekttel, mire belátta, hogy a semmiből nincs esélye egy komoly esélyekkel rendelkező villanyautó megalkotására, így a német EDAG Engineering segítségét kérte a fejlesztéshez, a formát pedig az olasz Torino Design készítette – Tadeusz Jelec egykori Jaguar formatervező irányításával.
https://www.facebook.com/ElectroMobilityPL/videos/645746969370212/