Jelentősen átalakult az utóbbi években a pickup-piac Európában, és így hazánkban is. Egyre többen igénylik a luxusfelszereltséget, az erős dízelmotort és a legmodernebb okostelefon-kapcsolódási lehetőségeket, úgyhogy ezen a téren fejlesztették tovább a Toyota Hiluxot is. A japánok autója jelenleg a második helyen áll úgy, hogy 150 lóerős dízelmotorjával csak a piac 45%-át tudja kiszolgálni, amint a frissített változat és vele együtt az opciós 204 lóerős turbódízel megérkezik, egyértelműen a kategória elsőségre pályáznak.
Változott is meg nem is a megjelenés, a munkára szánt szimplafülkés, fényezetlen lökhárítós alapmodell külseje marad a régi, a duplafülkéhez már az új, nagyobb hűtőrácsot tartalmazó orr jár. Ennél sokkal fontosabb az ügyfeleknek a 8 colos érintőképernyővel rendelkező új fejegység, ami már Android Auto és Apple CarPlay kapcsolódási lehetőséget is kínál, opciósan JBL hifi is párosítható hozzá.
A 2,8 literes dízelmotor hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus váltóval kérhető, alapáron jár hozzá az összkerékhajtás, motorleállító rendszer mérsékli a fogyasztását, a csúcsteljesítmény 204 lóerő, a maximális nyomaték 500 Nm. A felszereltségek listája úgy változik, hogy a Live, Active és Executive után két irányba lehet továbbmenni, az Executive Leather esetén leginkább csak a belső extrák száma gyarapodik, míg az új Invincible kivitelnél egyedi megjelenést is kap a platós. A külső fényezetlen fekete elemek mellett fényes feketék a műszerfal díszei, egyedi a műszeregység megjelenése és a slusszkulcs is, és csak itt kerül hangulatfény az ajtókárpitok belsejére.
A friss Hilux érkezésével egy időben jelenik meg a Toyota Professional nevű új szolgáltatás, amellyel kifejezetten haszonjárműveket vásárlók igényeit akarják teljesíteni, legyen szó egyedi felépítményről, flottaszolgáltatásokról (csereautó javítás idejére), és egyedi finanszírozási ajánlatokról. A Toyota Hilux frissített változatának sorozatgyártása szeptember 15-én indul Dél-Afrikában, logisztikától függően október végén-november elején érkeznek meg az első példányok Magyarországra. A többletfelszereltség okán 4-5%-os árnövekedéssel lehet számolni, az erősebb dízelmotor felára előreláthatólag nettó 300 ezer Ft lesz.