Ugyanarra a C2-es padlólemezre épül a Bronco Sport, mint a harmadik generációs Kuga, de nem csak a külsőt cserélték le, hanem a teljes konstrukciót áttervezték annak érdekében, hogy az új almárkához tartozó modell remek terepjáró-képességekkel rendelkezzen. Kezdjük azzal, hogy méretben az EcoSport és a Kuga között helyezkedik el, a rövidebb túlnyúlások jobb első-hátsó terepszöget eredményeznek.
Az ötajtós karosszéria hossza 439 cm, szélességét csak tükrökkel együtt adták meg, így 209 cm, magassága 178-179 cm, a tengelytávolsága 267 cm – a Bronco Sport 20 centivel rövidebb és tízzel magasabb a Kugánál. Teljesen áttervezték az elöl-hátul független felfüggesztést, amely alapvetően közúti használatra van hangolva, de a sajtóközlemény szerint a hétvégi kalandozásra is gond nélkül alkalmas. Az első rugóstagok hidraulikus ütközőelemeket kapnak, hátul 46 mm átmérőjű dugattyúval rendelkező lengéscsillapítókat használnak, a rugókat és kanyarstabilizátorokat lágyabbra hangolták.
Az észak-amerikai modell kétféle erőforrással lesz elérhető, a háromhengeres 1,5-ös EcoBoost (181 LE/258 Nm) mellett négyhengeres, 2,0 literes EcoBoost (245 LE/373 Nm) lesz választható. A váltó mindkét esetben nyolcfokozatú automatikus, összkerékhajtásból kétfélét kínálnak. Az első három felszereltségnél a normál kapcsolható összkerékhajtást adják, míg a két csúcsszinten a Focus RS-nél is használt, hátsó differenciálmű helyett két tengelykapcsolót használó rendszert – utóbbi rendelkezik elektronikus differenciálzár funkcióval. Fontos eltérés a Kugához képest, hogy van már megadott gázlómélység is: a két csúcs-felszereltségnél 60 cm.
A kempingezés is fontos szempont volt a Ford Bronco Sport fejlesztésénél, könnyen lehet rá tetősátrat szerelni, a felnyitható hátsó ajtó LED-es megvilágítása teszi könnyebbé az éjszakai életet, elérhető egy 400 W teljesítményű inverter az elektromos eszközök üzemeltetésére, és üvegnyitóként használható a felnyitott csomagtérfedél alatt megbújó egyik távtartó.