Régen a karosszériaváltozatra utalt a Hard Top, azaz keménytető jelző, hiszen feláras volt a zárt utastér az ős Land Rovernél, amely alapáron vászontetővel jött. A legújabb, immár önhordó karosszériás modellnél már nincs nyitott karosszéria, így a Hard Top jelző a befalazott hátsó oldalablakokra utal, amely a három- és ötajtós karosszériával is választható haszonjármű sajátja.
A Defender Hard Top 3,5 tonnát vontathat, az elektronikus rendszerek pedig megkönnyítik a sofőr dolgát azzal, hogy tolatásnál a középkonzolon lévő forgókapcsolóval lehet az utánfutót irányítani, minden mást intéz az elektronika. A digitális, kamerát használó ClearSight visszapillantó jelen esetben tényleg hasznos. A rakteret a konszern Special Vehicle Operations műhelye alakította ki, amelyről Michael van der Sande, az SVO ügyvezetője azt mondta:
„A lehető legteljesebb mértékben kiaknázzuk az új Defender rakterének funkcionalitását és kihasználhatóságát. A robusztus anyagok alkalmazásának és az ötletes, átgondolt tárolási megoldásoknak köszönhetően az új modell messze túlszárnyalja minden korábbi Defender Hard Top modell képességeit.”