Jó ütemben haladnak az Eurovelo 6-os nemzetközi kerékpárút fejlesztési munkálatai Budapest és Szentendre között, a tervek szerint nyár végétől birtokba is vehetik a kerékpárosok az 5,6 kilométeres szakaszt. A kerékpárút részeként a város déli határában a Dunába ömlő Dera-patak ártéri területe felett egy 36 méter szabad nyílású kerékpáros híd épül az árvízvédelmi töltés magasításával. A kerékpáros hidat 3 méter hasznos szélességgel, 2×1 haladó sávval, kétoldalon 1,4 méter magas korlátokkal alakítják ki. Az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül a meglévő földutakat leburkolják, illetve felújítják a burkolatokat, és fejlesztik a közvilágítást. A szakasz egy része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőben vezet, ahol a meglévő kerékpárutat korszerűsítik. Szentendre területén új kerékpáros pihenőhelyet alakítanak ki, Budakalászon pedig két pihenőhely újul meg. A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg, nettó 850 millió forint értékben.
A Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpárút megvalósítása kiemelten fontos közlekedésfejlesztési projekt Heves megye és Jász-Nagykun-Szolnok megye határán. A Tisza-tó nagyobbik, déli része körüli kerékpárút kiépítése az elmúlt években a 33-as főút menti szakasz kivételével nagyrészt megvalósult. A mostani projekt célja, hogy a tó főúttól délre eső, nagyobbik része kerékpárral is körbejárható legyen, ezáltal segítse elő a turizmus további fejlődését, mindemellett kiszolgálja a hivatásforgalmi kerékpáros igényeket is a két település között a baleseti kockázat jelentős csökkentésével.
A projekt keretében a 33-as főút jobb oldala mellett a főúttól fizikailag elválasztott, mintegy 6,5 km hosszú kerékpárút épül a Tisza-tó Poroszlói gátjától a tiszafüredi Ady Endre, illetve Ártéri utcákig. A kerékpárút Tisza-tavi szakasza keresztezi az Eger- és a Szomorka-patakot, melyeken egy 308, illetve egy 86 méter hosszú, látványos íves tartópillérű, a főúttól külön szerkezetű kerékpáros híd épül. A két híd szerkezetének össztömege mintegy 500 tonna, mely rendhagyó formájú vasbeton pillérekre támaszkodik. Az acél hídelemeket Lengyelországban és idehaza gyártották, majd egy 200 tonnás autódaru segítségével emelték a tervezett helyükre. A kerékpárút Tisza-folyón való átvezetését a 33-as főút Tisza-hídjának (280 m) pillérjein kialakított konzolszerkezettel biztosítják, ezeken helyezték el az íves főtartós, acél hídelemeket. A kerékpárút keresztezi a Tisza öblítő csatornáját is egy kis műtárgyon keresztül: ide egy 90 fokban, kézi erővel felnyitható, 6 méter hosszú kishidat gyártottak. A fejlesztés az ITM megbízásából, a NIF beruházásában hazai forrásból valósul meg, nettó 3 169 035 695 forint értékben.