2007-ben dobta először piacra a Škoda az Octavia alapján készített Scout modellváltozatot, amely mára a szabadidő-autók és a Superb modellsorozatra is kiterjed. A recept minden esetben ugyanaz, fekete alsó védőburkolatot kap a karosszéria, kályhaezüst betéteket kapnak a lökhárítók, az utastérben pedig természetes színeket – barna, zöld – használnak.
A felfüggesztésben az egyébként is elérhető rossz út csomagot használják, és amelyik modellnél elérhető volt, az összkerékhajtás is ott volt a fedélzeten. Ez utóbbi most megváltozik, hiszen az Octavia Scout esetén feláras lesz az összkerékhajtás. A 4703 mm-es hosszával 14 mm-rel múlja felül az alapkivitelt a szabadidő-autós körítésű változat, ezzel az eddigi leghosszabb Octavia. Az utastérben fabetétet használnak a műszerfalon, barna cérnával készítik a díszvarrást, az üléskárpit a ThermoFlux nevű szövet, extraként bőr/hasított bőr lehet. Széria az alumíniumpedál és az egyedi padlószőnyeg.
Nagyon széles a motorválaszték, a lágy-hibrid 1,5-ös e-TSI (150 LE) csak elsőkerékhajtással és hétfokozatú, duplakuplungos váltóval választható. Az 1,5-ös TSI (150 LE) és a 2.0 TDI (115 LE) hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval rendelkezik és ezeknél feláras az összkerékhajtás. Az erősebb modelleknél, tehát a 190 lóerős benzinesnél, a 150 vagy 190 lóerős TDI-nél alapfelszerelés a hétfokozatú duplakuplungos váltó és az összkerékhajtás. Utóbbi az elődben is használt, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolót használó rendszer, amely akár a nyomaték 90%-át tudja a hátsó tengelyre irányítani, azon belül pedig akár 85%-ot tud egy-egy oldalra küldeni.