A General Motors februárban jelentette be, hogy az év végével felszámolja a Holden márkát, amelynek márkakereskedői szinte azonnal tiltakozni kezdtek a döntés ellen. Egyrészt a gyanújuk szerint a GM már 2015-ben elhatározta a kivonulást Ausztráliából, másrészt keveslik a kártérítést – ezekben a vitás pontokban majd a bíróság mondja ki a végső szót. Annyi látott napvilágot, hogy a márkakereskedőknek az arculatváltás címszóval elvégzett befektetésen felül el nem adott autónként 1500 dollárt kínáltak (múltbéli teljesítményt figyelembe véve egy meghatározott időtartamra előrevetítve a forgalmat), a márkakereskedők szerint viszont ők nemcsak az eladáson veszítenek, de a kieső karbantartáson is, úgyhogy el nem adott autónként 6100 dollár kártérítést kérnek.
Most pedig egy ausztrál politikus, James McGrath, Queensland állam szenátora is bekapcsolódott az ügybe, aki nem akarja veszni hagyni a 89 éves múlttal rendelkező autómárkát, és felajánlotta a GM-nek, hogy 1 fontot fizet a márkajogokért, amelyet aztán átad a márkakereskedői szövetségnek (185 vállalkozás 203 márkakereskedést tart fenn országszerte). A politikus szerint az amerikai központ a koronavírus-válságra való hivatkozással próbálja elnyújtani az egyezkedést a márkakereskedőkkel.
Az ausztrál utakon mintegy kétmillió Holden személyautó fut, a GM pedig egy 200 fős központot fog legalább 10 évig fenntartani a garanciális ügyek és az alkatrész-utánpótlás biztosítása érdekében.