A DAT Motors az 1931-ben piacra dobott 500 köbcentis motorral szerelt kisautójánál használta a Datsun nevet, amelynek használata 1937-ben ért véget, miután Japán lerohanta Kínát, haditermelésre állt át a gazdaság és katonai teherautókat kezdtek gyártani az üzemben. A második világháborút követően a Nissan Heavy Industries cég újrakezdte az autógyártást, a személyautóknál használták a Datsun nevet. Utóbbi döntést az indokolta, hogy a cégvezetés félt attól, hogy vásárlókat riaszt el a japán hadiiparban és így a háborúban jelentős szerepet játszó Nissan név használata – különös tekintettel az 1958-ban kezdődött észak-amerikai forgalmazásra.
1981 őszén jelentették be, hogy a Nissan globális vállalattá válását azzal erősítik, hogy egységesen mindenhol a Nissan márkanevet használják, amíg az USA-ban 1983-ban váltottak márkanevet, Európában 1984-86 között Datsun Nissan néven forgalmazták az autókat és csak 1986-ban tértek át a Nissan névre. Csak az USA-ban félmilliárd dollárt költöttek el a márkanév-váltásra, ehhez képest a felmérések szerint még 1988-ban is népszerűbb volt a Datsun márka a fogyasztók körében, mint a Nissan.
Típusnévként 2001 májusa és 2002 októbere között volt jelen a piacon a Datsun, az épp aktuális pickupját Nissan Datsun néven forgalmazta Japánban a gyártó.
2012. márciusában jelentették be a Datsun márka feltámadását, mint a fejlődő országok piacaira szánt olcsóautó-márkát. Indiában és Indonéziában a Nissan Micra alapjára épülő Go modelleket készítették, míg Oroszországban a Do modellcsaládot. 2019-ben jelentették be az indonéz gyártás megszüntetését, most pedig úgy döntött a cégvezetés, hogy költségcsökkentés miatt – összesen 2,8 milliárd dollárt akar megspórolni a Nissan – megszüntetik a Datsun márkát. Hirtelen döntés lehetett, hiszen Indiában épp csak sejtelmes képeket közöltek a hamarosan bemutatásra kerülő frissített Go-ról. Oroszországban se örülnek majd a Japánban meghozott döntésnek, ott eddigi fennállásának legjobb eredményét érte el a Datsun márka 2019-ben.