Vannak modellek, melyek a külsejükkel is a világ tudtára adják elektromos mivoltukat. Az Opel egészen más megközelítést alkalmaz, szándékosan kerülték, hogy űrhajós megjelenéssel ruházzák fel villanyos kisautójukat, kívülről csupán a töltőcsatlakozó árulkodik a helyi emisszió nélküli hajtásról. A Corsa-e a benzines és dízel verziókkal együtt az Opel spanyolországi, zaragozai gyárából érkezik, amely már egy flexibilis üzem, hiszen egy soron készülnek a hagyományos és az elektromos verziók, amivel jól tudnak alkalmazkodni a kereslethez. Az újdonságot egy workshop keretében ismerhettük meg, és már túl vagyunk az első próbakörön is. Nézzük a részleteket!
VILLANYMOTOR
Az új Corsa palettáján minden szempontból a villamos verzió a csúcs. Az állandó mágneses, aszinkron elektromotor 136 lóerőt és 260 Nm-es nyomatékot produkál, így az e-modell 8,1 másodperc alatt letudja a 0-100 km/órás sprintet. Ennél talán beszédesebb, hogy álló helyzetből 50 km/órára 2,8 szekundum is elegendő!
AKKUMULÁTOR
Házon belül, a PSA-csoportnál készül az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor, melynek tömege 345 kilogramm. A 216 cellából és 18 modulból felépülő energiatároló egységet a padló első és hátsó traktusában kettéosztva helyezték el. A 330 kilométeres hatótávot biztosító akkumulátor az utastérből egyáltalán nem rabol helyet, a csomagtérnél pedig a padlószint feletti rész befogadóképessége (267 liter) nem csökkent. Hogy a hatótáv légkondicionáló használatával se csökkenjen jelentős mértékben, szerény energiafelvételű, hőszivattyús klimatizálást alkalmaznak.
PLATFORM
A Corsa-e a Peugeot 208-as testvérmodellhez hasonlóan a PSA Csoport moduláris CMP padlólemezére épül. Ezt a platformot eleve úgy fejlesztették, hogy elektromos autók alapja is lehessen, de a benzines és dízel Corsákhoz képest vannak minimális eltérések. A villamos hajtású verzió tengelytávolsága 7 mm-rel nagyobb, a nyomtáv pedig 12 mm-rel szélesebb. A Corsa-e kormányzását, a rugókat és a gátlókat is a nagyobb tömeghez igazították.
TÖLTÉS
Mivel 220 volttal egy napnál is több idő feltölteni egy ilyen kapacitású akkupakkot, mindenképpen a gyorstöltőkre érdemes bízni a feladatot. Alapáron 7,2 kW-os fedélzeti töltőt kapunk, opcióként pedig háromfázisú, 11 kW-os is kérhető – utóbbival 5 óra 15 perc kell a maximális szint eléréséhez. A Corsa-e-t villámtöltésre is felkészítették (az akkumulátor 100 kW-ot tud fogadni), így a teljesen üres akkut fél óra alatt fel lehet tölteni 80%-ra.
AZ ELSŐ PRÓBAKÖR
1530 kg-os tömegével ugyan az elektromos változat közel fél mázsával nehezebb, mint egy alap Corsa, a 260 Nm-es nyomaték és az alacsony súlypont miatt ezt egyáltalán nem érzi a vezető. Az erő nem hirtelen, hanem lineárisan érkezik meg, az egyes üzemmódok között pedig rögtön érzékelhető a különbség. Érdekes, hogy a 136 lóerős csúcsteljesítmény csak Sport állásban hívható le, a Normal programban 110, míg Ecóban 82 lóerő áll rendelkezésre.
Mivel a nyomaték azonnal „bevethető”, utóbbi állásban sem vérszegény az autó, a városi forgalom ritmusát így is könnyedén tartja. A digitális műszerfal mellett említésre méltó a Peugeot-kból, Citroënekből és DS-ekből ismert elektronikus választókar, amelyen a B, azaz fokozott visszatáplálás funkciót (a menetpedálról lelépve jelentősebb lassulás) a kar hátrahúzásával aktiválhatjuk.