Sokáig külföldi gyártók kis mértékben módosított típusait gyártotta a Honqi, azaz Vörös Zászló autógyár, de pár éve úgy döntött a First Automobile Works konszern, hogy globális szinten is versenyképes márkává fejleszti a prémiummárkáját, amihez új termékeket fejleszt. Az egyik zászlóshajó ebben a folyamatban a H9-es lesz, amelyet március 7-től lehet megrendelni, és az év második felében kapják meg az ügyfelek autóikat.
Teljesen új padlólemezt készítettek, alapfelszerelés a légrugózás, a karosszéria hossza 5137 mm, szélessége 1904 mm, magassága 1493 mm és 3060 mm a tengelytávolság. Azt siettek kiemelni, hogy a megjelenést még a Ding Yangfeng kínai formatervező vezette csapat készítette el 2017-ben, míg Giles Taylor korábbi Rolls-Royce formatervező csak 2018-ban vette át a Honqi dizájn vezetését. Az utastérben mindenfelé digitális kijelzőket találunk, a legfontosabb információkat a szélvédőre is kivetíti az autó. Alapfelszerelés a négyüléses utastér állítható hátsó fotelekkel, az első ülések támlájába nagyméretű monitorokat építenek, van aktív zajkioltás, illatosító, a számítógépek pedig a Red Flag Smile 1.0 operációs rendszeren futnak.
Először csak az alapmotorral lesz majd megvásárolható a Honqi H9-es, ami egy 2,0 literes turbó 252 lóerővel és 380 Nm-rel, ez hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Másodikként egy 3,0 literes V6-os biturbó jelenik meg 272 lóerővel és 400 Nm-rel, később pedig elektrifizált hajtás is lesz, és mire a típus exportja megindul, egyszerű hátsó üléssel is választható lesz.