A General Motors 1117 darab EV1-es villanyautót épített, ezeket csak lízingelni lehetett, a futamidő lejárta után pedig a visszagyűjtött autók túlnyomó többségét megsemmisítették. Néhány darab maradt csak meg, a képeken látható, teljesen lecsupaszított, hiányos, szétvágott és alvázszámot nélkülöző csontváz 2008-ban került adományként a Cincinatti Egyetemhez, akik most váltak meg tőle a govdeals.com nevű árverési oldalon keresztül.
Hatvan licit érkezett, végül a The Beata Electric Motor Carriage Collection nevű villanyautó-gyűjtemény lett a befutó, a 10%-os felárral együtt 23 662,10 dollárt fizetnek. Ez a szervezet a kilencvenes évek kis szériában készült villanyautóinak a gyűjtésével foglalkozik, a járműveket oktatási és muzeális célokra hasznosítják.
Ők igenis tudják majd használni az alkatrészkupacot, hiszen már van egy EV1-esük – azt több mint 50 (!) különböző alkatrészeiből rakták össze, hiányos és nem működőképes. A http://tzev.com oldalon megtekinthető autónak például nincs orrburkolata, hátsó szélvédője, műszerfala, fontos elektronikai alkatrészei hiányoznak az akkumulátorokkal együtt; a most 7,8 millió Ft-ért megvásárolt vázból sok alkatrészt tudnak majd beépíteni.