A könnyű haszonjárművek baleseteinek a felét el lehetne kerülni vagy jelentősen mérsékelni lehetne a súlyosságukat a vészfék-segéd és a sávtartó rendszer bevezetésével. Az EU ezek közül az elsőt teszi kötelezővé 2022-től, a már ismert jogszabály-szövegben előírt vizsgálati módszerek alapján (közeledés álló autóhoz, közeledés haladó autóhoz, közeledés lassuló autóhoz, közeledés kerékpároshoz, gyalogos keresztezi a haladási irányt) végezték a teszteket az ADAC és az ÖAMTC szakemberei a ma piacon lévő modellekkel.
Jó, hogy a rendszerek mind reagáltak az ingerekre, de a reakciók rosszabbak voltak, mint a személyautóknál. Amíg a haladó járműhöz közeledést egész jól kezelték a vészfék-segédek, az álló autó már kifogott rajtuk. A kerékpárost is biztosan felismerték, de a keresztező gyalogossal már problémáik voltak. Teljes terheléssel egyébként hiába reagáltak a rendszerek, a fékút már túlságosan hosszúnak bizonyult. A vizsgált 11 típus közül csak egy, az MAN TGE rendelkezik alapáron vészfék-segéddel, úgy tűnik, a gyártók az utolsó pillanatig kivárnak majd ennek beépítésével.