Sokáig csak a technika és a megjelenés csiszolásáról szóltak a Mercedes-Benz modellfrissítései, ennek a gyakorlatnak az előző generációs E-osztálynál lett vége, amikor a történelem legdrágább félidei átalakítását hajtották végre. Most nem beszélnek az anyagiakról, de radikálisan átalakult a típus megjelenése, amelyet még továbbra is könnyen lehet Mercedes-Benzként azonosítani, de például immár alul szélesebb a hűtőrács, hátul pedig csíkszerű lámpákra váltottak; a következő generációs S- és C-osztályhoz igazodik ezzel az E-osztály.
Végre itt is bekövetkezett a digitális átállás, azaz nincs már analóg órás, kis központi kijelzős műszerfal, hanem a kompakt modellekből ismert két nagy kijelzőt kapja a típus, a legújabb MBUX digitális segéddel együtt. Biztos lesznek majd néhányan, akik megkönnyezik majd az analóg óra távozását a középkonzol alsó régiójából, de legalább ugyanilyen sokan lesznek, akiknek fel se tűnik a változás, mert el lesznek foglalva az új kormánykerék számos érintésérzékeny felületének a simogatásával.
Természetesen a legújabb – a korábbinál finomabban, nagyobb tartományban működő – vezetőtámogató rendszereket kap az E-osztály, a motorválasztékban hódít az elektrifikáció – immár hétféle plug-in hibrid hajtást kínálnak. Új a 2,0 literes turbómotor 48V-os lágy-hibrid rendszerrel és 292 lóerős teljesítménnyel, ehhez a motorhoz 48V-os elektromos rendszert adnak, a többi motornál marad a 12V-os, az indítógenerátor 20 lóerő és 180 Nm teljesítményű. Immár a limuzinban is választható a 3,0 literes soros hathengeres turbómotor (12V-os lágy-hibrid), a 3,0 literes soros hathengeres és az 1,95 literes soros négyhengeres turbódízel már kettős AdBlue-befecskendezéses kipufogógáz-kezelést kap. A 48V-os lágy-hibrid rendszer különlegessége, hogy a villanymotor a módosított kilencfokozatú automatikus váltón belül kerül elhelyezésre.
A sportosabbra vett megjelenés különösen jól áll a Panamerica hűtőrácsot viselő E 53-nak is, ennél a 435 LE/520 Nm teljesítményű turbós-elektromos légsűrítős soros hathengeres benzines 48V-os lágy-hibrid segítségetr kapott (22 LE/250 Nm teljesítményű indítógenerátor), és lecserélték az összkerékhajtást az AMG-fejlesztette 4Matic+ rendszerre. Már ezt a modellt is hátsókerékhajtásba lehet kapcsolni, a biztonság kedvéért a korábbinál nagyobbak a fékek (elöl 370, hátul 360 mm átmérőjű tárcsák). A kombi karosszériával választható All-Terrain átalakulásáról azt mondják, hogy a frissítést követően az már sokkal jobban hasonlít a márka szabadidő-autóira. 2020 nyarán kerül a kereskedésekbe a felfrissített limuzin és kombi, a kupé és a kabrió (illetve Kínában a nyújtott tengelytávolságú változat) is még az idén megérkezik.