Egy évvel ezelőtt debütált a Citroën Ami One elnevezésű tanulmánya, most pedig már a szériaváltozatot prezentálják. Amíg a megjelenés teljesen átalakult, az elvek nem változtak, azaz szimmetrikus a karosszéria, tehát ugyanaz a sárvédő kerül a négy sarokba, egyforma a két ajtó (ezért eltérő oldalanként a nyitási irány), egyedül a tetőlemez nem fordítható meg.
A karosszéria mindössze 2,41 méter hosszú, 1,39 méter széles és 1,52 méter magas, a fordulókör átmérője mindössze 7,2 méter. A saját tömeg mindössze 485 kg, a hajtómotor 8 lóerős, mopedautóként amúgy is a jogszabályok korlátozzák a csúcssebességet 45 km/órás tempóban. Az akkumulátor mindössze 5,5 kWh kapacitású, de ezzel is 70 km megtételére képes, cserébe egyszerű 240 V-os konnektorról 3 óra a töltési idő – a kábelt az ajtó kinyitása után hozzáférhető zsebben hordozza az Ami, így nem fogja az ember összekoszolni a kábellel a csomagteret.
A Citroën Franciaországban 6000 eurós áron kínálja az Ami-t, 48 hónapos részletfizetési konstrukcióban 2644 euró befizetése után havi 19,99 euróért adják, de a PSA Csoport Free2Move autómegosztójában is megjelenik majd a jármű 26 cent/perces áron lesz bérelhető. Aki megveszi a Citroën Ami-t, az hatféle színcsomag segítségével készíthet egyedi megjelenést, ezek között külső- és belső lehetőségek is vannak.
Március 30-tól rendelhető a mopedautó Franciaországban, pár hónappal később Spanyolország, Olaszország, Belgium, Portugália és Németország követi, az első ügyfelek júniusban kapják meg a Citroën Ami-t, amellyel kapcsolatban azt is érdemes kiemelni, hogy a Renault Twizy-vel ellentétben időjárásálló utastérrel rendelkezik.