Tizenhét évvel a harmadik generáció piacra dobását követően bemutatkozott a Volkswagen Caddy új generációja, amely már az MQB alapra épül, és ezzel együtt az is végleges lett, hogy erre a típusra még nem terjed ki a Forddal kötött haszonjárműves együttműködési megállapodás. A kínálatban dobozos, kombi és személyautó kialakítást, rövid és Maxi karosszériát találunk majd, a szabadidő-autós megjelenés PanAmericana néven debütált, és még a nyáron bemutatják a lakóautó változatot is.
A karosszéria 25 mm-rel lett alacsonyabb, a rakodótér magasságát megnövelték, a hátsó kerékjáratok között is több hely van a korábbinál, a Maxi karosszériába a nagyobb tolóajtón keresztül oldalról is be lehet rakni EUR raklapot. Az alap karosszéria 94 mm-rel lett hosszabb, bővült a tengelytávolság is, pontos méreteket majd később közölnek.
A műszerfal ismert lehet a Golf VIII-asból, azonban itt egyszerű fényezetlen műanyagpanelbe helyezik a központi érintőképernyőt, utóbbi felszereltségtől függően 6,5, 8,25 vagy 10 colos képátlójú lehet. A vetített műszeregység feláras extra minden szinten ahogy a zongorlakk-fekete megjelenés is. A személyautónál kérhető az 1,4 négyzetméteres üvegtető, és két hátsó ülés megrendelésével hétszemélyes lehet a belső.
Októberben indul a negyedik generációs Volkswagen Caddy forgalmazása, mindössze két motorból áll majd a kezdeti választék. Egyedüli benzinesként 115 lóerős 1,0 literes turbómotort kínálnak, a 2,0 literes dupla AdBlue-befecskendezős TDI 75, 102 vagy 120 lóerős teljesítménnyel lesz kérhető; később 150 lóerőig bővítik a választékot. Az új generációból nem készül akkumulátoros-elektromos változat, nehogy az MEB alapra épülő ID. Buzz-tól csábítson el vásárlókat, összkerékhajtásról egyelőre nem információ.