Az aktuális márkaarculatba illő C alakú fények teszik könnyen azonosíthatóvá a második generációs Renault Capturt, amelynél persze a formatervezők igyekeztek sportosabbá is tenni a megjelenést a légbeömlők átalakításával, az övvonal lendületesebbé rajzolásával. Az új CMF-B padlólemezre felépített második generációnak nagyobb a karosszériája, a hátul ülőknek például 1,7 cm-rel nagyobb lábtér jut, de ennél fontosabb, hogy már alkalmas alternatív hajtások fogadására is – az E-Tech nevű plug-in hibrid modell az év második felében érkezik meg Magyarországra.
Átalakul a kínálat, nincs klasszikus értelemben vett alapfelszereltség, csak a Zen és Intens maradt, előbbi is csak két motorral – alap benzines és dízel – választható, a teljes választékot csak a csúcsszinten éri el az ügyfél. Eddig is a magasabb felszereltségű modelleket választották az ügyfelek, ez valójában nem okoz akkora érvágást a Renaultnak, ahogy az ember várná. Az alapár 5,2 millió, a dízelért legalább 6 milliót kell fizetni, az Intens-felár 650 000 Ft, de ezt bőven visszakapja a vásárló plusz felszereltségekben.
Az alapmotor 1,0 literes háromhengeres turbó 100 lóerővel és ötfokozatú váltóval, a másik benzines az 1,33-as turbómotor, ami 130 lóerővel (hatos kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos váltó) vagy 155 lóerővel (hétfokozatú duplakuplungos váltó) kérhető, egyedüli dízelként a 115 lóerős 1.5 dCi maradt a kínálatban (hatos kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos váltó). Már Zen-szinten is teljesen LED-es a világítás, jár a 7 colos kijelzővel rendelkező EasyLink fejegység (okostelefon-tükrözés). Az egyedi extrák mellett előre összeállított csomagokat is találunk, amelyek segítségével sokkal könnyebb a nekünk tetsző tudást megszerezni.
A hazai bemutatón az 1,0 literes alapmodellel kezdtem az ismerkedést, jól néz ki a színátmenetes szövetkárpit, a beülést követően pedig feltűnt, hogy milyen magasan van a padlóhoz képest az ülőlap, így kényelmesen el lehet helyezkedni. Könnyen leolvashatóak az analóg műszerek, a háromhengeres turbómotor csendesen üzemel, az ötfokozatú váltónál nagyok az ugrások. A 17 colos acélfelnikkel szerelt modell jól halad a kátyúkkal tűzdelt magyar utakon. Másodjára a csúcsmodellt próbáltam, a 155 lóerős, duplakuplungos váltóval szerelt kivitel fölényesen mozog, ami elvárható a 7,35 milliós listaár mellett, de ahogy az ilyen váltókra jellemző, indulásnál és irányváltáskor (parkolás) lassan indul meg.