A General Motors mérnökei az utánfutókat vontatóknak kedveskednek legújabb ötletükkel, az eBoost néven bemutatott technológia tulajdonképpen azt jelenti, hogy rendes fékrendszerrel látják el a vontatmányt. Egy villanymotoros pumpa felel a megfelelő féknyomás generálásért, a kerekekre a személyautókon is használt nagy teljesítményű fékeket szerelnek, az elektronikus vezérlés a vontatójárműtől érkező jel alapján dolgozik. Oldalanként is képes fékezni a rendszer, tehát a menetstabilizálásból is kiveszi a részét az eBoost, amely sokkal jobb fékhatást tud elérni, mint a mai ráfutófékes rendszerek. Számszerűsítve 96 km/órás tempóról lassítva ötödével, azaz 12 méterrel rövidebb a szerelvény fékútja. Arról nincs hír, hogy mennyivel drágítja meg ez a rendszer az utánfutókat, illetve hogy mikor számíthatunk a megjelenésére a közutakon.
Ha rendes fékeket szerelnek az utánfutóra, csökken a féktávolság
2020. Január 24. 04:23