Nem teljesen fedi a valóságot, hogy öszvérautó a Toyota GR Yaris, hiszen ugyan az orra a TNGA-B, a hátulja pedig a TNGA-C építőkészletből származik, de az csak a kiindulási alap volt, hiszen a Tommi Makinen Racing mérnökei például hátrébb helyezték a motort és a csomagtérbe száműzték az akkumulátort a tömegeloszlás javítása érdekében.
Az alaphoz hasonlóan a karosszéria is egyedi, azonban a formatervezők a rend kedvéért az új Yarishoz tették hasonlatossá a megjelenést. Lényegi eltérés, hogy csak háromajtós a karosszéria, a tető 91 mm-rel került lejjebb, és a kupés érzés miatt keret nélküliek az oldalajtók. A felépítményhez egyébként alumíniumot (fedelek) és karbont (tetőlemez) is használtak.
Az FIA szabályok változása indokolta, hogy az új fejlesztésű turbómotor csak háromhengeres, az 1618 köbcentis egység dugattyúit olajsugarak hűtik, a szívócsatornák polírozottak – a csúcsteljesítmény 261 lóerő, a maximális nyomaték 360 Nm. Elöl MacPherson rugóstagos, hátul kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, a GR-Four fantázianevű összkerékhajtásból gyorsan reagáló tengelykapcsolót használ, elöl és hátul hagyományos differenciálművek vagy a Circuit Pack rendelése esetén Torsen részlegesen önzáró differenciálművek dolgoznak.
Az elöl 356 mm-es, hátul 297 mm-es hornyolt tárcsákat használó fékrendszer a rali-gyorsaságik igénybevételeit is elviselik, a kovácsolt 18 colos alufelnikre 225/40 méretű abroncsok kerülnek – alapesetben Dunlop SP Sport MAXX050, a Circuit Packnál Michelin Pilot Sport 4s-ek. A mindössze 1280 kg tömegű Toyota GR Yaris kevesebb, mint 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a végsebesség elektronikusan korlátozott 230 km/óra. Az autókat a motomachi üzemben kialakított külön szerelősoron fogják majd összerakni a különösen képzett szakemberek, az első példányokat a nyáron vehetik majd át a megrendelők – Japánban.