Ahogy arról egy hónappal ezelőtt már beszámoltunk, lágy-hibrid hajtást kap a Fiat 500, és vele egyszerre dobják piacra a Panda hasonló változatát is – márciusban kerülnek a kereskedésekbe –, amivel megkezdődik a Fiat márka elektrifikációja, amely még az idén folytatódik az akkumulátoros-elektromos új generációs Fiat 500-assal.
Visszatérve a lágy-hibrid modellekre, a legfontosabb változás az 1,0 literes FireFly generációba tartozó szívómotor megjelenése, amely 70 lóerős csúcsteljesítménnyel és 92 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Hengerenként kétszelepes, de változó szelepvezérléses az erőforrás, amely alumínium blokkal és acél hengerperselyekkel rendelkezik, a mindössze 77 kg tömegű háromhengeres 12:1 sűrítési viszonnyal rendelkezik. A blokkhoz csavarozzák a szíjjal hajtott 5 lóerős indítógenerátort, a lítium-ion akkumulátor kapacitása 11 Ah. Gurulás közben 30 km/órás tempónál lekapcsol a belső égésű motor.
Új a hatfokozatú kézi kapcsolású váltó, amelynél a legfontosabb változás a hatodik fokozat megjelenése mellett, hogy a motort a korábbinál 45 mm-rel alacsonyabbra lehet beépíteni, ami az egész autó tömegközéppontját lejjebb viszi. A korábbi, 69 lóerős 1,2 literes négyhengeressel és ötfokozatú kézi kapcsolású váltóval szerelt Fiat 500-nál 20%-kal, a Panda Crossnál 30%-kal takarékosabb a Hybrid fantázianéven futó új hajtás.
A Fiat 500 Hybrid és Panda Hybrid piaci rajtjánál választható Launch Edition limitált széria különlegessége a Seaquel kárpit, ez a környezetvédelmi projekt újrahasznosított (10% tengerekből, 90% szárazföldről származó) műanyagból szövi a kárpitot, a színezőanyag is környezetbarát.