A PSA-konszern technikáját találjuk ebben a típusban, amelyet Citroën, Fiat, Peugeot és Toyota néven egyaránt forgalmaztak. Kategóriájukban olcsók voltak újonnan, ezért jó eséllyel nagy teljesítményű, 2,0 literes dízelt találunk bennük, ezek takarékosak, és még a maximális terheléssel is jól mozgatják a dobozt. Nem jellemző a rozsdásodás a karosszériára, az ajtók esetenként beállítást igényelnek lógás miatt, az első hagyományos- és a hátsó tolóajtók is. A vezetőülésből beláthatatlan a karosszéria, így könnyen sérülnek az első sarkokat védő fényezetlen műanyagok – ezeket csak cserélni lehet, olcsóbb színre fújni őket, szóval nem feltétlenül karambolra utal az efféle „gányolás”.

Válaszfal híján személyautóként kell adózni utána, a kiszerelhető ülések miatt a raktér hatalmas lehet. Személyautós kényelmet és vezethetőséget nyújt, a méretek azonban átlag felettiek. Fotó: Lővei Gergely Válaszfal híján személyautóként kell adózni utána, a kiszerelhető ülések miatt a raktér hatalmas lehet. Személyautós kényelmet és vezethetőséget nyújt, a méretek azonban átlag felettiek. Fotó: Lővei Gergely

Ritkán, de említést érdemlő számban előfordul, hogy a nagynyomású gázolajcső elreped, a forró blokkra ömlő üzemanyag meggyullad, a jármű leég – a fényképeken a légszűrőház nélkül mutatjuk a motorteret, egyébként annak mélyén, elérhetetlen helyen találjuk a vezetékeket. Az első futómű gumialkatrészei és a lengéscsillapítók az átlagosnál gyakoribb cserére szorulnak, a féltengelyek a gyakran nagy terheléssel futó példányoknál lehetnek problémásak, egyébként az előírt karbantartásra kell költeni.

Ha reped a nagynyomású cső, oda az autó. A féltengelyek és a kettős tömegű lendkerék is gyenge pontok a hajtásban Ha reped a nagynyomású cső, oda az autó. A féltengelyek és a kettős tömegű lendkerék is gyenge pontok a hajtásban

A fényképeken szereplő példány 136 lóerős dízelmotorral, két üléssorral, lemezelt hátsó oldalablakokkal, de válaszfal nélkül készült, a jogilag személyautónak minősített jármű egy hazai közműszolgáltatónál kezdte életét. 170 000 km-es futásnál még frissnek hat a belső tér, az üléseken nincs nyoma kopásnak vagy szakadásnak, a védtelen, de jelen esetben érintetlen hátsó kerékdobok arról árulkodnak, nem teherautóként használták.

Teherautónak látszik, de a megkímélt belső tér alapján valószínűleg nem használták áruszállításra ezt a példányt Teherautónak látszik, de a megkímélt belső tér alapján valószínűleg nem használták áruszállításra ezt a példányt

Piacmustra

Mintegy félszáz személy- és háromszor ennyi teherautót hirdettek a cikkünk írása idején, mindkét esetben a Fiat márkás autóból találtuk a legtöbbet. Amíg a személyautóknál márkától függően változott az ársáv (1,5-2,0 milliótól 4,0-4,5 millió Ft-ig), a teherautóknál egységesen nettó 1-3 millió Ft között futnak a problémamentes példányok – kortól és futásteljesítménytől függően.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!