Aláírták azt az előzetes megállapodást, amelyet követően már csak a versenyhatósági jóváhagyások szükségesek (12-15 hónap) ahhoz, hogy egyesüljön a Fiat Chrysler Automobiles és a PSA Csoport, létrehozva a világ negyedik legnagyobb autógyártóját 8,7 milliós értékesítéssel. A felek úgy számolnak, hogy már az első évben megtakarításokat hoz az egyesülés, a két konszern összeolvadása után pedig évi 3,7 milliárd eurót spórolnak majd – gyárbezárásokat nem terveznek. Az új cég bevételeinek 46%-a Európából, 43%-a Észak-Amerikából jön majd, a maradék túlnyomó többsége Dél-Amerikából érkezik; az új konszern célja, hogy közös erőfeszítéssel hódítsák meg a kínai piacot. Az esetleges USA-beli ellenkezést úgy próbálják megelőzni, hogy a PSA Csoport egyik fő részvényese, a kínai Dongfeng 5%-kal 9%-ra csökkenti a részesedését a francia cégben, ezzel kisebbségi részvényessé válik.
Úgy számolnak, hogy az összeolvadást követően az eladott autók kétharmada két építőkészletre épül majd – a PSA Csoport CMP és EMP2 építőkészleteiről van szó –, ezen kívül megtartják az alvázas járműveket Észak-Amerikában. Konkrétumok még nincsenek, de az egyesülést követően két évvel érkezhetnek majd az első közös modellek.