Három évtizeddel ezelőtt alapították a Lexus autómárkát, amely 15 évvel ezelőtt dobta piacra első hibrid autóját, jövőre pedig az első akkumulátoros-elektromos autójuk érkezik az európai és kínai kereskedésekbe – 2021-től pedig már Japánban is elérhető lesz. Az új UX szabadidő-autóból készül a villanyautó, amelynél az első kerekeket egy 204 lóerős motor hajtja, a maximális nyomaték 300 Nm.
A padló alá építik be az 54,3 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort, ami 400 km-es NEDC hatótávolságot tesz lehetővé, és legfeljebb 50 kW-tal tölthető. A zajtalan hajtás miatt megnövelték a zajszigetelést, így nem fognak zavarni a padlólemezre felpattanó kavicsok. Pár extra merevítőt is kap a karosszéria, amelynél a mélyebbre került tömegközéppont miatt a felfüggesztést is áthangolták. A kormány mögötti váltófülek jelen esetben a fékenergia-visszatermelés mértékének (motorfék-hatás) állítására szolgálnak.