Még van pár hét a Škoda Octavia új nemzedékének hivatalos leleplezéséig, addig is meghívott újságírók már vezethették az erősen álcázott kombikat, amely kapcsán a gyár minden fontos információt közreadott az autóról. Kezdjük a karosszériával, a tengelytávolság 2686 mm, a szélesség 1829 mm, a hossz 4689 mm, minden korábbinál nagyobb hátsó lábteret és a kategória legnagyobb csomagterét ígérik: a ferdehátú 600 litert, a kombi 640 litert nyel el alapesetben. A növekedés egyébként nem méretgyarapodásnak, hanem mérési módszer változásnak tudható be, mostantól kezdve VDA-módszer szerint kalkulálnak a csehek.
A kétküllős kormánykeréken gombok és érintésérzékeny felületek is helyet kapnak, a digitális műszeregység mellett 10 colos központi érintőképernyő és fel-a-fejjel kijelző is választható lesz. A kapcsolódásról alapesetben két USB-C csatlakozó gondoskodik, de akár öt USB-C töltő, 230V-os konnektor is elérhető. Az új Octavia lesz az első Škoda, amelyhez mátrix-LED-es fényszórót kínálnak (csúcsmodell), az animált irányjelző már egyszerű LED-es lámpával is elérhető lesz. A piaci bevezetésnél Active, Ambition és Style felszereltségek lesznek elérhetőek, még 2020-ban csatlakozik ezekhez a Scout és az RS, a Laurin&Klément csúcs felszereltségre ezek szerint legalább 2021-ig kell várni.
A motorkínálat megegyezik a Golf VIII-aséval, tehát lesznek 48V-os lágy-hibrid eTSI benzinesek, a TDI-k (115-200 LE) kettős SCR-katalizátorral rendelkeznek, és kétféle (204 vagy 245 lóerő rendszerteljesítmény) plug-in hibrid hajtást is kínálnak majd az 1,4 literes turbómotorral Octavia iV néven. A 190 lóerős 2,0 literes turbómotor csak összkerékhajtással jön, a 150 és 200 lóerős dízelhez felár ellenében kérhető ez. Egyes piacokon 130 lóerős földgázas változatot is kínálnak majd G-Tec néven. Az alap felfüggesztés mellett sportfutómű (-15 mm) és Rossz Út Csomag (+15 mm) is választható lesz, az elektronikus lengéscsillapítás választásakor a plug-in hibrid modellek kivételével 10 mm-rel csökkentik a hasmagasságot.
De a Škoda nem csak újságíróknak mutatta meg az álcázott Octavia prototípusokat, néhány művészt is felkért, hogy foglalják műalkotásba az újdonságot. Jakub Tytykalo, Maria Makeeva és Carlo Alberto Giardina különleges festményeken igyekezett megfogni a színes álcával borított kombi lényegét.