Várhatóan minden korábbinál népszerűbb lesz majd a most bemutatott Alpina B3-as sportlimuzin, azon egyszerű oknál fogva, hogy az M340i fokozásával létrejött autó megtartja a megszokott kinézetet, és nem vált az új M3-as óriási méretű veséire. Az Alpina által módosított autónál nem a tizedmásodpercek hajszolása, hanem a kényelmes, nagy sebességű utazás van a középpontban, ennek megfelelően nem is akarnak fölöslegesen feltűnést kelteni.
Persze a hozzáértő hamar kiszúrja az Alpina saját zöld vagy kék fényezését, vagy a 20 colos felniket, de a legtöbbeknek egyszerű – még ha némileg módosított – 3-as sorozat marad az autó. Az utastérben az egyedi mintájú díszvarrás jelenti a legnagyobb újdonságot, illetve a kormányon alkalmazott Lavalina bőr. A 3,0 literes hathengeres biturbó teljesítményét 462 lóerőre és 700 Nm-re emelték, a nyolcfokozatú váltó vezérlését gyorsabb kapcsolások reményében átprogramozták, és xDrive összkerékhajtás is van; 3,8 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint és 303 km/óra a csúcssebesség. Az első új generációs B3-asokat 2020 közepén adják át megrendelőiknek, addigra már az új BMW M3-as is megvásárolható lesz.