Az idei tesztjében az ADAC 20 gyermekülést vizsgált, ezek közül 12 végzett jó és 4 kielégítő eredménnyel, ami azt jelenti, hogy ezek az ülések bőven túlteljesítik a törvényi követelményeket. A 2015-ben bevezetett szigorúbb értékelési rendszer eddigi legjobb biztonsági eredményét érte el a „BeSafe iZi Kid X3 i-Size” 1-4 éves gyermekek számára készülő ülése, és nincs egy olyan védőeszköz sem, amely a frontális törésteszt-vizsgálatnál megbukott volna – igaz, a „Hauck iPro Baby mit iPro Base“ esetén hajszálon múlott a dolog, mert ugyan a próbabábut megtartotta az ülés, de annak felső része részben levált a talapzatról. Ebben az esetben jobb, ha a biztonsági övvel, és nem az Isofix-talapzattal rögzíti azt a használó.
A vizsgált ülések közül négyet kellett kifogásolható minősítéssel ellátni, aminek az oka a magas károsanyag-terhelést. Az „Uppababy Mesa i-Size“ és az „Uppababy Mesa i-Size + i-Size Base“ ülések kárpitjában az égésgátló TCPP terhelés magas, meghaladja a gyermekjátékok számára létező 2014/79/EU irányelvben meghatározott szintet. A „Hauck iPro Baby“ és a „Hauck iPro Baby + iPro Base“ üléseknél a naftalin szintje magas, erről az anyagról azt gyanítják, hogy rákkeltő hatású, itt is meghaladta a mért szint a játékok számára engedélyezettet.
Az ADAC azt javasolja a gyermekülés-vásárlás előtt álló szülőknek, hogy akár több évre visszamenőleg is nézzék meg a teszteredményeket, mert egy-egy ülés több évig van piacon, attól, hogy az aktuális összehasonlításból hiányzik az ülés, könnyen lehet, hogy korábban tesztelték. Az is fontos, hogy az ülést a saját autóba próbálják bele, és a későbbi használat során ne felejtsék el az övet a kabát alá dugni, mert csak akkor véd optimálisan. Szintén nem szabad megfeledkezni a gyermek számára megfelelő méretű ülésről, legyen szó az állítható részek módosításáról, vagy új ülés vásárlásáról.