A GAZ gyár a SAI Holding és az Ekomotors cégekkel közösen készítette el a Gazelle Next Electro-t, az orosz viszonyokhoz igazított villanymotoros kisteherautót. Van egy gázolajos állófűtés a fedélzeten, amely egyfelől az utasteret fűti, másfelől a bedobozolt akkumulátor-csomagot temperálja, így akár -25 °C fokban is tudja a vállalt hatótávolságot a jármű.
Ez azonban nem túl sok, hiszen a dél-koreai EnerDel cégtől vásárolt lítium-ion akkumulátorok legfeljebb 120 km-re elegendő energiát képesek tárolni – a fejlesztés során sokáig az orosz Rusnano cég által fejlesztett akkumulátort használták, de ez a cég nemrég csődbe ment, az utolsó pillanatban kellett váltani. A hatótávolság nem túl nagy, de gyorstöltéssel (három fázis) 3-3,5 óra alatt teljesen feltölthető a telep, a csatlakozó a motortérben rejtőzik; szándékosan mondtak le a kis nyitható fedél mögötti elektromos csatlakozásról, az nem bírja az orosz telet.
A motortérbe Siemens villanymotor és vezérlőegység kerül, a csúcsteljesítmény 133 LE/300 Nm, a tartós teljesítmény 86 LE/160 Nm, a csúcssebesség 90 km/h, a 60 km/h-s tempót kevesebb, mint 18 másodperc alatt éri el a dízelmotorosnál mintegy 600 kg-mal nehezebb villanymotoros változat. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy megjósoljuk: nem lesz túlságosan népszerű a Gazelle Next Electro, hiszen annak ára nettó 7,9 millió rubel, azaz 34,9 millió Ft, ebből az összegből mintegy 8 darab dízelmotoros Gazelle Next-et lehet vásárolni.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!