Az 1967-ben alapított Hyundai Motor Company Ford-licenc alapján kezdett autógyártásba, első önálló autójuk az 1976-ban piacra dobott Pony volt, amellyel megkezdte nemzetközi terjeszkedését a cég, az évek során összesen 193 országba exportálták. Ennek az előzetese volt 1974-ben a Pony Coupe Concept nevű tanulmány, amely a legújabb, egyszerűen 45 névre keresztelt tanulmánynak volt az inspirációja.
Sok más autógyártóhoz hasonlóan a Hyundai is sötétben tapogatózik, amikor arról van szó, hogy ki kell találni, mire is vágyik majd az autóvásárló pár év múlva, ezért készítették el a múltból merítő, de a jövő technológiájával is gazdagon ellátott kocsit. A név az évszámon kívül még arra utal, hogy az orr és a far is 45°-os szögben meg van döntve, ez olyan jellegzetesség, amelyet a Hyundai márka elektromos autóinál fognak alkalmazni. Arról, hogy a rengeteg LED-ből összeálló, animált első-hátsó lámpák átjutnak-e a sorozatgyártás által jelentett küszöbön, egyelőre nincs információ. Ötletes az ajtók alján elhelyezett LED-sor, amelyen az akkumulátor töltöttségi szintjét láthatja a használó már a beszállás előtt.
A tükröket kamerákkal váltották ki, egyébként is sok optikát helyeztek el a karosszérián, mert a képi információ fontos az önvezető autó technológiájához, a kulcsfontosságú kamerákat forgó ecset tisztítja meg a szennyeződésektől (bogarak, stb.). Az utastérben egyébként igyekeztek modern irodai hangulatot kialakítani – az otthonokban azért nincs ennyi kijelző –, még az utas előtti fabetét is monitort rejt. Bőr, fa és letisztult vonalak jellemzik az utasteret, ahol az első kagylók gombnyomásra szembe fordíthatóak a hátsó paddal.
Az elektromos autók újfajta csomagolása – kis helyigényű motor, akkumulátor a padló alatt – tette lehetővé a tágas belső kialakítását, és arra is bőven van tárolóhely, hogy az utasok a kütyüjeiket, vagy épp céges laptopjaikat kényelmesen tárolhassák. Arról egyébként nincs hír, hogy a Hyundai „gördeszka” elektromos-autó alapját használó 45 tanulmány mikor lehet valóság.