Álcázott tanulmányként már megmutatták az e-tron S változatát, de kereskedelmi forgalomban először is lefelé bővítik az Audi elektromos autójának választékát, az 55 jelzésű modellt követően 50-esként is megvásárolható lesz a szabadidő-autó.
Az akkumulátor 95 kWh helyett csak 71 kWh kapacitású – ez 120 kg megtakarítást is jelent, de csak 120 kW-tal lehet tölteni a telepet –, a villanymotorok rendszerteljesítménye 308 LE/540 Nm-re csökkent, és alapvetően a hátsó villanymotort használja csak a vezérlőelektronika, az elsőt csak szükség esetén aktiválja. A WLTP-módszer szerint mérve 300 km-es hatótávolsága van az e-tron 50 quattro-nak, amelynél azért továbbra is alapfelszerelés a légrugózás.
Amíg az Audi e-tron 50 quattro már idén megérkezik, az e-tron Scooter névre keresztelt szerkezet csak jövőre lesz megvásárolható. A németek megpróbáltak valami újat alkotni, ezért kapott négy kereket az elektromos roller és kapaszkodót – kormányozni testsúly-áthelyezéssel kell. Az akkumulátor a kapaszkodóban található, egy feltöltéssel 20 km az elméleti hatótáv – fékenergia-visszatermeléssel lehet növelni ezt. A biztonság kedvéért hidraulikus fékrendszer is van.
Az Audi e-tron Scooter 2020 végén kerül kereskedelmi forgalomba, az ára pedig az elektromos rollerek között magasnak számító 2000 euró. Az Audi alapvetően úgy számol, hogy e-tron vásárlók veszik majd (kapják ajándékba?) autójuk mellé ezt a kiegészítőt, amivel például a töltőponttól elmehetnek majd tényleges céljukhoz.