Az autó középpontjánál ülnek az első utasok, de még így is maradt hely a második sorban

A Camry típust 37 évvel ezelőtt dobta piacra a Toyota, ám később, a Nagy-Britanniában készített Avensis térnyerése miatt 2004-ben visszavonták az európai piacról. Most, hogy a vásárlók egyre inkább elfordulnak a hagyományos, klasszikus személyautóktól és kifutott az Avensis gyártása, mi is megkapjuk az aktuális Camryt egyenesen Japánból – a két év késés a brit munkahelyek védelmének tudható be. A visszatérés nem kis részben annak köszönhető, hogy az USA-ból rengeteg Camry Hybridet hoztak be Európába szürkeimport keretében így a japánok különösebb kutatás nélkül is tudták, hogy van igény egy hasonló autóra kontinensünkön.

A megcélzott vásárlóközönség szereti az analóg műszereket, nem kell nekik nagyobb méretű központi kijelző sem

Katsumata Masato, a Camry főkonstruktőre elmondta, hogy szó szerint az utolsó csavarig új fejlesztésű az autó, hiszen annak idején itt debütált az azóta széleskörűen elterjedt TNGA építőkészlet, valamint a különösen jó termikus hatásfokkal rendelkező benzinmotor. A Toyota egyébként tudatosan marad meg 55-60%- os közös alkatrészaránynál a különböző autók között – műszakilag akár 80%-ig is el lehet menni, ahogy azt néhány konkurens példája mutatja is –, mert szeretnék, hogy a drága típusok vásárlói érezzék azt az extra törődést, amiért felárat fizetnek. Furcsa volt hallgatni a főkonstruktőrt, amikor folyamatosan az elődhöz hasonlította a forma változását, hiszen nekünk az előző generáció a múltba vész… Az viszont jól látható, hogy alacsonyan van a szélvédő pereme, keskenyek az A-oszlopok, a külön száron álló tükrök miatt pedig előre-oldalra nagyon jó a kilátás. Mindenfelé domborításokat és éleket látunk, hátulról nézve erősen hasonlít a lépcsőshátú Focusra a Camry – a hibridség okán még a kék színű, ovális márkajelzés is ott virít középen.

Nagyméretűek és kényelmesek az ülése

A belső térben már nem lehet semmivel sem összekeverni a Camryt, az elsőre furcsa vonalú műszerfal a kormány mögött helyet foglalva kap értelmet. Nagyon tágas a vezető lábtere az autó középvonala felé, általában a széles ülések közötti tartó vagy a középkonzol lehúzódó része korlátozza itt a teret. A legújabb modellekhez képest kicsi a központi érintőképernyő, de a két oldalán gyorselérést biztosító kapcsolókat sorakoztattak fel. A látványos díszbetétet úgy helyezték el, hogy a vezető azt csak a pohártartóknál látja; talán jobb is így, mert csak az első utas figyelmét vonja el a színjátszó felület. Viszonylag alacsonyan és a tengelyvonal közepéhez közel ülhetünk elöl, a kormány tág tartományban (40 mm magasság, 60 mm mélység) állítható, a második sorban bőven van lábhely, a fejtér 1,9 méteres magasságig megfelelő. Érdekes látni, hogy az első ülések felett van mélyítve a tetőkárpit, nem hátul. A csomagtér legalább fél köbméteres (az Executive VIP modell állítható dőlésű támlái 24 literrel csökkentik a térfogatot) annak köszönhetően, hogy a hibrid akkumulátort a hátsó ülés alá helyezték.

Dönthető üléssel 526 literes a csomagtér, az állítható dőlésszögű fotel mögött 500 liter marad

Nem nagyon volt kérdés, hogy a 218 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtással dobják piacra a Camryt Európában, hiszen ez a racionális választás. Nem sportkocsiról van szó, de nem lehet panasz a menetteljesítményekre sem, és a fogyasztás is remek, a tesztúton nem kímélő pedálkezeléssel értünk el 5,2 l/100 km-es fogyasztást. Az alacsony üzemanyagszámlához még hozzájönnek az öntöltő hibrid rendszeréből adódó alacsony fenntartási költségek, így már érthető, hogy miért a negyedik generációs hibrid hajtás mellett voksoltak.

Nincs túl sok ellenfele a Camrynek, hiszen full-hibrid hajtást nem sokan kínálnak ebben a kategóriában, a Ford Mondeo épp most vált kombi karosszériára, egyébként pedig a prémiumkategóriában és árszinten lehet még ekkora méretű és teljesítményű modellt találni. A Toyota 10,5 milliós alapáron kínálja csúcsmodelljét, és ahogy azt a Japánból érkező autóknál már megszokhattuk, csupán gazdagon extrázott felszereltségek közül választhatunk, egyedi modell összeállítására nincs lehetőség.

Toyota Camry 2.5 Hybrid
Összlökettérfogat: 2487 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 131 kW/177 LE 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 221 Nm 3600-5200/perc
VILL ANYMOTOR
Max. teljesítmény: 88 kW/120 LE
Max. forgatónyomaték: 202 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 160 kW/218 LE
Hossz./szél./mag.: 4885/1840/ 1445 mm
Tengelytáv: 2825 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1595/505 kg
Csomagtér: 524 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 4,8/4,2/4,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 98 g/km
Alapár: 10 500 000 Ft