Az autógyártás bővülése miatt döntött a motorkerékpár-gyártás Berlinbe telepítése mellett a BMW, az 1969-ben megnyílt spandaui üzemben 400 munkás rögtön az új vázzal és motorral rendelkező /5-ös modelleket (R50/5, R60/5 és R75/5) kezdte el gyártani. Ezekről, mármint a motorkerékpárokról és a gyáravatás évfordulójáról emlékeznek meg az R nineT /5-ös modellel.
A Lupine-kék fényezést árnyékolással és kettős díszcsíkkal dobják fel, és nem hiányozhat a tankról a jubileumi embléma sem. Krómozott tükrök, leömlők és hangtompító teszi retróssá a megjelenést, keresztmintás a kettős ülés burkolata, és fehér cső emeli ki a peremet. A motor, a váltó, a teleszkópcsövek, a kerékagyak és a küllők Alumínium ezüst színűek, a váz és a kardántok fekete fényezést kapott.
Amíg a megjelenés a régi /5-ös modelleket idézi, a technika mai: az 1170 köbcentis boxer 110 lóerős, fűtött markolatok, blokkolásgátló és menetstabilizáló is van a fedélzeten, a kipufogóban elhelyezett pillangószelep gondoskodik arról, hogy a jellegzetes boxerhang mellett a zajkibocsájtási előírásokat is tudja a BMW R nineT /5.