Ez az utolsó év, hogy az évek óta együtt versenyző mezőny megvívja harcát egymással, hiszen az év végén a PSA csoport tagjai várhatóan búcsút mondanak a Rali Világbajnokságnak és más vizek felé eveznek.

A Monte-Carlo rali a világ leghíresebb és egyben legnehezebb utcai versenye. Érdekes kettőség jellemzi a versenyt. Az enyhe éghajlatú monacói aszfaltot elhagyva a pilótákat Dél-Franciaország télies és nehezen megjósolható vegyes útviszonyai fogadják. Hó, jég, eső és száraz aszfalt, mind-mind jellemzőek erre a versenyre, így különösen nagy presztízzsel bír a monte-carlói trófea megszerzése.

Mivel az útvonalat idén délebbre helyezik, így magasabb hőmérsékleti viszonyok fogadják majd a résztvevőket. A monte-carlói győztesnek sokoldalú pilótának kell lenni, aki jól ismeri az útviszonyokat és nagyszerűen tud választani abroncsot az ilyen gyorsan változó útviszonyokhoz.

E téren újdonság, hogy az eddig csak egy csapatot ellátó Pirelli idén már a Peugeot-nak is szállít abroncsokat. Az olasz vállalat nagyon kiterjedt tapasztalatra tett szert a Rali Világbajnokságban, s a legutóbbi tesztek nagyon sikeresnek bizonyultak mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság tekintetében.

Az élvonal számára ugyanaz a cél: a világbajnok konstruktőr és francia pilótájának legyőzése. Idén mindenki tiszta lappal kezd, s a hat gyári csapatnál versenyző 20 pilóta közül hét vagy teljesen új a világbajnokságban, vagy csapatot váltott.

A 2005-ös versenynaptár a tavalyihoz hasonlóan tartalmazza a Mexikó és Japán ralit, s a Monte-Carlo szezonnyitó rali mellett hagyományos szezonzáró Brit ralit idén is leváltja az Ausztrál rali.

A Monte-Carlo Rali mezőnyének 353 km-nyi gyorsasági szakaszt (összesen: 1360 km-t) kell majd teljesítenie. Ez 15 gyorsasági szakaszt jelent. Majd 70 autót neveztek a ralira, ami igazán felejthetetlen versenyt ígér a rali szerelmesei számára.

A hétvégén rajthoz álló autók tekintetében a tavalyi év talán legnagyobb kakukktojása a Peugeot ismét a 307 WRC-t veti be, de immár “új kinézettel”. Marcus Grönholm mellett a Fordtól átigazolt Markko Märtin kapott bizonyítási lehetőséget a francia csapatnál. Míg Grönholm a negyedik helyet szerezte meg a 2004-es viadalon, addig Märtin a második lett tavalyi autójával. Két ilyen ütőképes pilótával az oroszlános csapat célja nem lehet más, minthogy visszaszerezze a konstruktőri világbajnoki címet. Hat gyári csapattal a mezőnyben ez nagyon nehéz és ambiciózus cél, de a 2005-ös szezon így lesz izgalmas és várhatóan nagyon szorosan megvívott harc.

“Papíron a Monte-Carlo rali fekszik nekem. Tavaly második lettem és az elmúlt két évben egyre versenyképesebben mentem aszfalton. Mégis a Monte még mindig a legkiszámíthatatlanabb versenye a szezonnak és az én feladatom különösen nehéz lesz, hiszen a csapat, az autó és a Pirelli abroncsok újak számomra. Így realistának kell lennem, annak ellenére, hogy az első tesztek hihetetlenül jól sikerültek. A Peugeot 307 WRC nagyon gyorsnak tűnik aszfalton és remélem jól boldogulok majd a világbajnokságban.” – szögezte le Markko Märtin.

A hétvége abszolút favoritja a világbajnoki címvédő Citroën, hiszen maga mellett tudhatja a 2003-as és 2004-es győztest, Sebastien Loeb-öt. A többi csapathoz hasonlóan a Citroen is teszteléseket hajtott végre a szezont megelőzően. Így a Ford másik pilótája, a csapathoz igazolt Francois Duval szokhatta az autót még az éles bevetés előtt.

A Ford teljesen új pilótafelállással próbálja meg bevenni a 2005-ös szezont. Toni Gardemeister és Roman Kresta azzal az autóval áll rajthoz, mely a tavalyi év két utolsó aszfaltos futamát megnyerte, így a mediterrán hercegségben rendezett rali kedvező kilátásokkal kecsegtet a csapat számára. Kérdés, hogy a két újdonsült pilóta tud-e élni az autó kínálta lehetőségekkel.

A Subarunál a Monte-Carlo ralin sok eredményt felmutatni nem képes Petter Solberg mellett a volt Formula-1-es pilóta, Stéphane Sarrazin áll rajthoz. Így újoncként nem is lehet más feladata, minthogy tapasztalatokat gyűjtsön a Subaru Impreza WRC2004-el.

A Skoda és a Mitsubishi mind a 16 ralin elindul idén. A Skodánál Armin Schwarz és Alex Bengue erősíti a csapatot, utóbbi első WRC-s kirándulását teszi a Fabiával. A Mitsubishi a Peugeot-tól átigazolt Harri Rovanperä és Gilles Panizzi mellé tette le voksát 2005-ben.

FIA RALI VILÁGBAJNOKSÁG 2005-ÖS VERSENYNAPTÁR

2005. január 21-23- Monte-Carlo rali február 11-13. Svéd rali március 11-13. Mexikó rali április 8-10. Új-Zéland rali április 29.-május 1. Szardínia rali május 13-15. Ciprus rali június 3-5. Török rali június 24-26. Akropolisz rali július 15-17. Argentin rali augusztus 5-7. Finn rali augusztus 26-28. Német rali szeptember 16-18. Brit rali szeptember 30.-október 2. Japán rali október 21-23. Korzika rali október 28-30. Katalán rali november 11-13. Ausztrál rali