Noha jelentősen nagyobb lett a BMW 3-as karosszériájának mérete a közvetlen elődhöz képest, a csomagtér befogadóképessége csak 5 literrel bővült, alaphelyzetben 500 liter várja a rakományt az autó hátuljában – a hátul utazók kényelme fontosabb szempont volt. A 40:20:40 arányban osztott hátsó támla ledöntése után 1510 liter a raktér, extraként egyébként hátulról, egy gomb megnyomásával is végrehajtható a bővítés. Új elem az a csomagrögzítő rendszer, amelynek sínjei a raktérajtó csukásakor (széria az elektromos mozgatás) felemelkednek, megakadályozva a poggyászok csúszkálását.
Kezdetben hat teljesítménnyel (20i, 30i, 40i, 18d, 20d, 30d) lesz megvásárolható a BMW 3-as Touring, a két gyengébb dízel kivételével (ahol hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak) alapfelszerelés a nyolcfokozatú automatikus váltó. Jobb vezetési élményt ígér a gyár az elődnél 25%-kal nagyobb csavarodási merevségű karosszériával, a szedánnal ellentétben itt nem 55, hanem csak 10 kg a tömegmegtakarítás az elődhöz képest.