A kompakt modellcsaládjához sorolja a Mercedes-Benz a GLB-osztályt, itt azonban nem a fizikai méretekről van szó, hanem a műszakai alapról; a keresztmotoros technikát használó modell karosszériája 4634 mm hosszú, 1834 mm széles és 1658 mm magas, azaz a nagyobb méretű kompaktok közé tartozik.
A 2829 mm-es tengelytávolság 10 centivel haladja meg a B-osztályét, így nem csoda, hogy a kategória legtágasabb fej- és lábterét (az ötüléses változatban) ígérik a stuttgartiak. A csomagtér alaphelyzetben 560 literes, ez a hátsó ülés előrehúzásával és a támla meredekebbre állításával 179 literrel bővíthető, támladöntés után 1755 literes a raktér. Az ülőlap 40:60, a támla 40:20:40 arányban osztott, a sín 14 centis. A hétszemélyes változatban Easy Entry, azaz a leghátra beszállást megkönnyítő funkció is van.
A belső teret alumínium betétekkel dobják fel, egyébként a kompakt modellekből ismert csupakijelzős műszerfalat használják, az MBUX digitális segéd is ott van a fedélzeten. Komfortos futóműhangolást említenek a sajtóanyagban, a gyakorlati próba még hátravan, de például külön segédkerethez rögzítik a többlengőkaros hátsó felfüggesztést. A 4Matic összkerékhajtás feláras, aki az aszfaltutakat el akarja hagyni, annak Off-Road Engineering csomag néven kínálnak módosított elektronikus beavatkozókat, illetve lejtmeneti fékszabályozást.
Az alapmotor a 200-as jelzésű 1,33 literes négyhengeres 163 lóerővel, amihez hétfokozatú, duplakuplungos váltó csatlakozik, a 250-es számú 2,0 literes turbómotor 224 lóerős és nyolcfokozatú duplakuplungos váltót kap, előbbi csak elsőkerékhajtású, utóbbi csak összkerékhajtással létezik. Egyedüliként az 1,95 literes dízelt kínálják, a 200-as számhoz 150 lóerős teljesítmény tartozik, a 220-as már 190 lóerőt tud, a váltó minden esetben nyolcfokozatú duplakuplungos, az összkerékhajtás széria az erősebbhez, extra a gyengébbhez.