Sanghajban leplezte le a BMW a 7-es sorozat legújabb változatát, az ok: ez a piac felel az értékesítések 41%-áért, az ázsiai régió pedig az eladások felét jelenti. Az átalakítás is a helyi vásárlók visszajelzései alapján történt, márpedig az ottani kuncsaftok fiatalok, átlagéletkoruk 38 év.
Legfontosabb kérésük az volt, hogy kapjon egyedi megjelenést az autó, az utcán mindenki számára legyen egyértelmű, hogy ők 7-esben ülnek, nem holmi 5-ösben. Ehhez kapóra jött az X7-es bemutatása, hiszen ahhoz igazították a megjelenést az 5 cm-rel megemelt orral, a nagyobb méretű vesékkel, a keskenyebb fényszórókkal. Fotókon nézve drámai a változás, de élőben helyénvalónak tűnik az új orr, hiszen mégiscsak jó nagy karosszériát ékesít. Csak a normál lökhárítókkal lesz azonban igazán egyedi a 7-es sorozat megjelenése, az M Sport csomagos lökhárítóval újfent erősen hasonlít az 5-ösre. A kövérebb orrhoz nyúlánkabb oldalfal tartozik, hátul pedig 35 mm-rel karcsúsították a lámpákat, amelyeket a menetfényaktív piros LED-csík köt össze. Jól áll a friss külső a bajorok csúcsmodelljének, nem kell elbújnia a hatalmas hűtőrácsú Audi A8-as mögött, és felkészül az év vége felé várható új Mercedes-Benz S-osztály fogadására.
A belső térrel messzemenően elégedettek voltak a kínai ügyfelek, ezért itt épp csak leporolták a megjelenést: nagyobb felbontású kijelzőket építettek be, és megjelent a hangutasításokkal vezérelhető digitális segéd is. Utóbbival kapcsolatban annyi az észrevételem, hogy amíg az MBUX esetén elég tényleg angolul vagy németül beszélni a rendszerhez, és az majd kisakkozza, hogy mit is akarunk, a BMW esetében egy kicsit a gyári menürendszer mentén kell gondolkozni, pontosan meg kell mondani neki, hogy mit akarunk. Például amíg a Mercedes-Benznél elég azt mondani, hogy éhes vagyok, addig a BMW esetében étterem keresését kell parancsba adni. Az új X5-ösből és a 8-asból ismert, kristályüvegből készített előválasztó kar és iDrive-vezérlő megjelenése majd a generációváltásnál lesz esedékes. Úgy javítottak az utazás élményén, hogy még jobban elcsendesítették a belső teret, 5,1 mm-rel vastagabbak az oldalablakok, s új hangszigetelő betétek kerültek a kerékjáratokba. A hátsó ülések fejtámlájára immár 10 colos érintőképernyőket szerelnek felár ellenében, de a könyöklőben továbbra is ott rejtőzik a kivehető táblagép, amivel az autó funkcióit lehet vezérelni. Az extralistáról választható kárpitok között az eddiginél látványosabb steppelésű nappabőrt is találni, akinek ez sem lenne elég, annak az Individual műhely teljesíti a kívánságát.
De nem csak ránézésre emeli a szintet a BMW 7-es sorozat tudása, a motorkínálatban is van két fontos újdonság. Az 50i jelzésű változatban az új generációs, 4,4 literes V8-as blokkot használják, és nem fogják vissza a teljesítményét a limuzin karosszéria miatt, tehát 530 lóerővel dolgoztatja a négy hajtott kereket. A 4,0 (!) másodperces 0-100 km/órás gyorsításban nemcsak az ülésbe préselő tolóerő a megdöbbentő, hanem az is, hogy mindezt küszködés nélkül produkálja – hiányzik a motor- vagy kipufogóhang az elegáns limuzinból. Méretéhez és tömegéhez képest fürgén mozog, az üresen is 2 tonnás autónál az abroncsok sírása figyelmeztet a túlzott kanyarvételi sebességre, de az összkerékhajtás jóvoltából még ilyenkor is van tartalék.
A másik nagy újdonság a 45e jelzésű, hálózatról tölthető hibrid hajtás. Ennél a belső égésű motor már a „kategóriában az ügyfélelvárásoknak megfelelő” soros hathengeres benzines, amelynek a munkáját a nyolcfokozatú automatikus váltóba épített 113 lóerős villanymotor segíti. Akár önmagában is képes mozgatni az autót – elektromos módban 140 km/óra az elérhető csúcssebesség. Nemcsak a komponensek újak, de a negyedik generációs vezérlőegység is finomabb szabályzásra képes, például a hathengeres motor oldalirányú mozgását a villanymotor vezérlésével tudják semlegesíteni.
A nagyobb teljesítményű benzinmotorhoz nagyobb, 12 kWh kapacitású akkumulátort párosítanak, 230 voltos konnektorról kb. 4 és fél óra a töltési idő. A fejlettebb prediktív rendszer (a részletesebb térképeknek köszönhetően például több elektromos energiát használ, ha az út hátralevő részén vissza tudja azt termelni) azt eredményezi, hogy a benzinfogyasztás nem változik a korábbi 40e jelzésű, 320 lóerős rendszerteljesítményű hibridhez képest. Nemcsak a nagyobb teljesítménytől remélnek növekvő piaci részesedést, de a frissítést követően már akár hosszú karosszériával és összkerékhajtással is választható a plug-in hibrid hajtás, így várhatóan Európában is többen térnek majd át a dízelről erre a változatra.