2014 óta immár a hatodik különleges Škoda modellt építik meg a Mladá Boleslavban dolgozó gyakornokok, idén 35-en vettek részt a projektben, amely során egy Kodiaq szabadidő-autóból megépítették a Mountiaq névre keresztelt platós kisteherautót.
Arra odafigyeltek, hogy a B oszlop mögött vágják le a tetőt, így nem korlátozzák az első ülések állítási tartományát, de jó vaskos bukókeretet is be kellett építeni a karosszériaszerkezet szilárdságának megőrzése érdekében. Noha a munka már nyolc hónappal ezelőtt elkezdődött, a fizikai építéssel csak januárban kezdtek foglalkozni a fiatalok, a 2000 munkaóra többségét is az utóbbi öt hónapban fordították a Mountiaq megépítésére.
A platós karosszéria 4999 mm hosszú, 2005 mm széles és 1710 mm magas, a tengelytávolság 2788 mm – a megfelelő arányok elérése érdekében megnyújtották és kiszélesítették a karosszériát. Noha a karosszéria és az utastér egy részét eltávolították, a szükséges megerősítések miatt 2450 kg-ra növekedett a tömeg. A hasmagasságot a Scout változathoz képest 10 centivel növelik a 17 colos felnikre szerelt terepgumikkal, a nyomtáv 3 centivel lett szélesebb. Nem nyúltak a 2,0 literes benzinmotorhoz, ami 190 lóerős.
Kifejezetten ehhez a pickuphoz keverték ki a Sunset Orange nevű narancs-árnyalatot, többfelé is pótlólagos LED-es lámpákat helyeztek el a karosszérián. Az utastérben italhűtő teszi kellemesebbé az utazást, illetve adóvevők is vannak a fedélzeten arra az esetre, ha a terepen előrehaladáshoz külső segítséget kell igénybe vennie a Škoda Mountiaq vezetőjének.