Az eredeti Land Rovert 1948. április 30-án leplezték le, ezért nevezte ki a márka ezt a dátumot „Land Rover Nap”-nak, és ebből az apropóból adnak helyzetjelentést arról, hol is tart az új generációs Defender fejlesztése. Nos, eddig világszerte több mint 1,2 millió km-t tettek meg az álcázott prototípusok, és összesen 45 ezer-féle vizsgálaton estek át az erősen álcázott járművek.
Most pedig az új modell gyakorlati tudásáról is meggyőződnek azáltal, hogy az 1990-ben alapított, és a Land Rover által 15 éve támogatott Tusk Trust nevű kenyai természetvédő szervezetnek adnak egy példányt, amellyel aztán a 14 ezer hektáros rezervátumon belül mindenféle munkát – emberek és áruk szállítása, utánfutó vontatása – úttalan utakon keresztül, amibe benne foglaltatik a vadvizeken való átkelés is.
A közúti hangolást a Nürburgringen végezték, a saras terepet az Egyesült Királyságban található Eastnor környékén, míg a sziklás talajt a utahi Moab sivatagban találták meg, de természetesen a sarkkörön és homoksivatagban is bizonyítaniuk kellett a prototípusoknak. Az új Land Rover Defender hivatalos leleplezésének időpontját még mindig nem árulták el, de azt már elismerték, hogy a Nyitrán épülő üzemben gyártják az újdonságot.