Győzött a flottafogyasztás, így az Audi S6/S7 modelleket követően az S4 és S5 modellek is a 3,0 literes, V6-os TDI-re váltanak Európában – ezzel egyszerre búcsúzik a vászontetős S5 Cabriolet –, a 7,9-8,1 literes átlag 6,2-6,3 l/100 km-re mérséklődik az új motorral. Ennél egy turbófeltöltőt alkalmaznak, de van elektromos légsűrítő és 48V-os lágy-hibrid rendszer is.
A maximális teljesítmény 347 lóerő (3850/perc), a maximális nyomaték 700 Nm (2500-3100/perc), ami karosszériától – lépcsős hátú, kombi, kupé vagy Sportback – 4,8-4,9 másodperces 0-100 km/óra sprintet tesz lehetővé, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra. A külső megjelenés nem változik azzal, hogy benzin- helyett dízelmotor hajtja az S4/S5 modelleket, tehát továbbra is fekete karosszériadíszek és négy jól látható kipufogóvégződés határozza meg a látványt.
Európán kívül továbbra is benzinmotorral kínálják a modellt, a 3,0 literes V6-os TFSI elektromos légsűrítővel, 48V-os lágy-hibrid rendszerrel és egy turbófeltöltővel rendelkezik, teljesítménye 354 lóerő és 500 Nm – a kisebb nyomaték ellenére ezzel a motorral fürgébb az autó, a 0-100 km/órás sebességet négy tizeddel hamarabb éri el.