Új a vetített kijelzős műszerfal és az érintésérzékeny felületekkel ellátott volán. Fotó: Hilbert Péter

Hiába jönnek egymás után az új generációs kompakt Mercedesek, a C-osztálytól még mindig nem sikerült elvenni a legkeresettebb stuttgarti modell címét, 2017 után tavaly is ebből a típusból adták el a legtöbbet világszerte. Ettől függetlenül a C-osztályt alapos frissítésnek vetették alá, méghozzá a szokásokhoz hűen úgy, hogy igazodjon az E- és S-osztályhoz. Először is a 2,1 literes dízel helyére lépett az E-osztályban debütált, 1950 cm3-es egység, amely nemcsak 16%-kal könnyebb az elődmotornál, hanem sokkal halkabb is. Az alapos hangszigetelés és a csendes dízelmotor kombinációja igazi süketszobává teszi a C-osztályt, a 194 lóerős teljesítményt pedig immáron kilencfokozatú automatikus váltó osztja be – a 400 Nm jóvoltából akkor sem lehet panaszunk a menetteljesítményekre, ha négy személlyel, csomagokkal megpakolva kelünk útra. A 9G-Tronic egyébként nem a piac leggyorsabban kapcsoló váltója, de annyira finoman, észrevétlenül teszi a dolgát, hogy az még a prémiummodellek mezőnyében is kiemelkedő, ahogyan a légrugós futómű is egy másik ligába emeli a komfortot a sima acélrugósokhoz képest.

Tisztességes a helykínálat, de a kardánalagút igencsak vaskos

Azok az extrák pedig, amelyek korábban az S-osztály kiváltságai voltak, már a C-osztályhoz is elérhetők. Nem csak dugóban képes araszolni és sávban tartani az autót (tényleg jól működik), hanem 64 árnyalatban állíthatjuk a belső hangulatfényét, és ha kell, a 84 didódából álló Multibeam-LED fényszóró világítja be előttünk az utat a szembejövők vakítása nélkül. Persze ezek, vagy akár a most megjelent digitális műszerfal nélkül is azonnal szembetűnik a C-osztály magas általános minősége, az index kattanása, a klíma huzatmentessége és az ülések kényelme önmagáért beszél. Nekem a kiálló központi kijelző továbbra sem a kedvencem (a nagyobb Mercedesekben szépen egybefolyik a műszerfallal), de az már ízléstől abszolút független, hogy a kormánykeréken lévő érintésérzékeny felületekkel való babrálás menet közben túlzott koncentrációt kíván a vezetőtől. A helykínálatot és a kombi változat 490 literes rakterét sem érheti kritika, a csomagtér használhatóságát akasztófül, gombnyomásra ledönthető ülések, rögzítőháló és fedéllel együtt mozgó roló könnyítik meg.

Alaphelyzetben közel 500 literes a raktér. Még a csomagtér kárpitozása is igényes

A tesztre fogott 194 lóerős, 4×4-es kombi alapból 13,77 milliót kóstál, de simán el lehet költeni extrákra egy új A-osztály árát – és ez még nem is egy AMG-verzió, hanem egy „sima”, négyhengeres dízel! Eleve a metálfény sem olcsó (312 420 Ft), de a head up display (396 240 Ft), a légrugózás (560 070 Ft), a Multibeam-LED fényszórók (660 400 Ft), vagy a Vezetői segédrendszerek csomag (840 740 Ft) kiválasztása alaposan megdobja az alapárat. Hogy tényleg nem bagatell tételek az extrák, arra a kulcs nélküli nyitás/indításért elkért 355 600 Ft is jó példa.

Az új C-osztályhoz nem kínálnak hathengeres dízelt, a 2,0 literes blokk 194 vagy 245 lóerőt produkálhat

Tetszett
• nyomatékos, halk dízelmotor
• tágas, komfortos utastér
• csomagtartó mérete
• minőség, szolgáltatások

Nem tetszett
• bonyolult kezelhetőség (menürendszer)
• kiálló központi kijelző
• drága extrák

Összegzés
Nem véletlen, hogy a C-osztály a Mercedes legkeresettebb modellje, a frissítés pedig most még versenyképesebbé teszi. A rendelhető extrák mennyisége és a technikai színvonal is elismerésre méltó, motorpalettája nagyon széles. Felextrázva persze megduplázhatjuk az alapmodell árát…

Mercedes-Benz C 220 d 4Matic T-modell
Összlökettérfogat: 1950 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 143 kW (194 LE) 3800/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1600/perc
Hossz./szél./mag. 4702/1810/1457 mm
Tengelytáv: 2840 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg: 1720 kg
Csomagtér: 490-1510 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,4 s
Max. sebesség: 228 km/h
Város/országút/vegyes: 6,3/4,7/5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 10 750 460 Ft ( C 160 T-modell, 129 LE)
A tesztelt verzió ára: 13 773 530 Ft