A név alapján a Ventus S1-es továbbfejlesztéséről van szó, valójában a nagy teljesítményű személyautóknak szánt evo3-as abroncs teljesen új: a mintázat, a keverék, az oldalfalak, a futófelület is friss fejlesztés – utóbbi kettő felelős azért, hogy kerek legyen az abroncs. Ez nem kis dolog, mert a 300 km/óra feletti tempóra tervezett guminál jelentős energiamegtakarítást (fogyasztás) jelent, hogy a centrifugális erő miatt nem púposodik ki a futófelület, illetve nem deformálódik nagyon az oldalfal; kellemes mellékhatásként az “állandó” forma azt is jelenti, hogy kisebb a deformáció miatti hőfejlődés, ami hosszú távon stabilizálja az abroncs tulajdonságait. A gumikeverékben sok természetes gyantát használnak, ami szélesebb hőmérséklet-tartományban teszi jól tapadóvá az abroncsot, a szilika eloszlását új keverési eljárással tették egyenletesebbé. Az övben nem nylon, hanem aramid-kötőanyagú textil adja a struktúra alapját. Az aszimmetrikus minta jobb kanyarvételi tulajdonságokat biztosít, négy mély árok gondoskodik a vízelvezetésről.
Az UHP, azaz különösen nagy teljesítményű abroncs tudásáról egy rali-gyorsaságin győződhettünk meg, Bruno Spengler DTM-pilóta ment elöl egy M2 Competition-nel, én pedig egy Audi RS4 kombival próbáltam tartani a lépést. A kétsávos hegyi út teljes szélességét kihasználtuk, amikor 120-130 km/óra körüli tempóval száguldottunk a lezárt szakaszon. Aztán hirtelen egy sávra szűkölt az út, és nemcsak a levegő szorult belénk, amikor szikla és szakadék között száguldottunk tovább, érzésre változatlan tempóval. Máig nem értem, hogy sikerült a korlát érintése nélkül átjutni az intenzív fékezésekkel és irányváltásokkal tarkított szakaszon.
De nem csak félezer lóerőnél lehet kihasználni a remek tapadást, egy repülőtér kifutópályáján teszteltük a nedves fékezést és a szlalomot egy BMW 120d-vel, illetve rögtön egy konkurens abroncshoz is mérhettük a Ventus S1 evo 3-as tudását. Egy ilyen autónál is fontos a rövid fékút, és hogy ne csak érzésre mondjuk a különbséget, a legfontosabb adatokat mérték is: a Hankook abroncsa azonos tempóról fékezve rövidebb fékutat biztosított minden sofőrnél, eltérések abból adódtak, épp locsoltak-e a tűzoltók. A szlalompályára rávezetés nagy sebességű kanyart tartalmazott, tehát nemcsak a hirtelen irányváltást, de az elnyújtott kanyarvételt is megtapasztaltuk, és úgy se lehetett zavarba hozni a hátsókerékhajtású autót, ha szándékosan provokáltuk kikapcsolt menetstabilizáló mellett.
Idén tavasztól lehet megvásárolni a Hankook Ventus evo3-as gumikat, 17-22 col közötti pántátmérővel, 205-315 mm közötti futófelület-szélességgel – kezdetben 72 méretben, de folyamatosan bővítik a kereskedésekben elérhető kínálatot. SUV jelzéssel, nagyobb teherbírású változata is készül a szabadidő-autók számára.