A Swatch óragyár alapítójának a fejéből pattant ki a városi miniautó ötlete a kilencvenes évek elején, műszaki partnerként aztán a Daimler cég állt a projekt mellé, majd a magas költségek miatt átvette a projekt irányítását, és egymaga lett a Smart márka tulajdonosa. A hatalmas veszteséget műszaki partnerségekkel igyekeztek csökkenteni, a második generációnál a Mitsubishi segített, aktuálisan a Renault van soron, de utóbbi megállapodás is kifut hamarosan. Azt már korábban eldöntötték, hogy akkumulátoros-elektromos hajtásra állítják át a márkát, de ennek ellenére nem volt biztosított annak jövője.
A megmentő a Daimler konszern legnagyobb részvényese, a kínai Geely lett, amely egy Kínában felépítésre kerülő új üzemben készíti majd 2022-től az új generációs miniautókat. Ezen túl a típus és a márka fejlesztése érdekében mindkét fél kutatás-fejlesztési tapasztalatait is felhasználják, könnyen lehet, hogy a Volvo-féle CMA-építőkészletre építenek majd fel nagyobb modell(eke)t, és az előfizetéses rendszert is bevezetik majd. A franciaországi üzemet átveszi a Mercedes-Benz márka, és egy elektromos kompakt modellt – valószínűleg az EQA tanulmány szériaváltozatát – fognak ott gyártani.