A Bloomberg gazdasági kiadvány felmérte, hogyan áll az elektromobilitás helyzete világszerte. Az egyszerűség kedvéért a tíz legnagyobb piacot vizsgálták, de ez alapján már egész jó képet lehet alkotni. Kezdjük azzal, hogy az Egyesült Államokban aránytalan az elektromos autók elterjedése, hiszen a forgalomban lévő autók fele Kalifornia államban üzemel, azonban a töltő-infrastruktúra még itt is hiányos, a nagyvárosokon kívül nincs hiánytalan lefedettség. A helyzet másfelé csak rosszabb.
A felmérések szerint 2018-ban érte el az 5 millió darabot az elektromos autók száma világszerte, ehhez képest a töltő-infrastruktúra még csak 632 000 nyilvános töltőnél tart. Ha a politikusok által vizionált 30%-os villanyautó-arány 2030-ra megvalósul, akkora óvatos becslés szerint is 15-30 millióra kell növelni a töltőpontok számát, ráadásul ezeknek a mainál sokkal nagyobb teljesítményűnek kell lennie ahhoz, hogy kellő mértékű forgalmat bonyolítsanak.
Jelen állás szerint a nyilvános töltőpontok fele Kínában található, de ennél nagyobb probléma, hogy a meglévő töltők kétharmada viszonylag kis teljesítményű, fél óra alatt alig 16 km megtételére elég energiát tudnak szolgáltatni – a mai 300 km-t meghaladó hatótávolságoknál ez bizony sokórás töltést feltételez. Még szerencse, hogy az ötmillió villanyautó-tulajdonos a töltések 80%-át otthon (munkahelyen) végzi – egy 20%-ra lemerült telepet 8-15 órán keresztül kell konnektorról tölteni.
Ráadásként számos töltési szabvány létezik világszerte, az USA-ban egyszerre háromféle gyors/villámtöltő létezik, miközben Kínában csak egyféle – arrafelé a Tesla se jár külön utakon. Amíg az Egyesült Államokban üzleti vállalkozások (62%) uralják a villanytöltő-piacot, Európában az olaj- és gáztársaságok (79%) a legnagyobb tulajdonosok, Kínában pedig a villanytöltők gyártói (53%) a meghatározók. Érdekes, hogy amíg Norvégiában a villanytöltők hiánya nem korlátozza az elektromos autók térhódítását, az arányaiban a legtöbb nagy teljesítményű töltővel rendelkező Németországban nagyon nem akar beindulni az elektromos forradalom, a kormányzat épp ezért az ideiglenesnek szánt támogató intézkedések (egyszeri összeg, adókedvezmény) meghosszabbítását tervezi.