2004-ben a márka háromszoros győzelemmel zárta az évadot. Az Audi A4 DTM Edition modellt a quattro GmbH fejlesztette ki azoknak az ügyfeleknek, akik a széria modellek eleve sportos felszereltségénél még több sportosságot keresnek.
Az Audi A4 DTM Edition 2 literes TFSI motorral szerelt. A direkt befecskendezésű benzines erőforrás teljesítményét külön a tanulmányautó számára 200 lóerőről 220 lóerőre, a nyomatékát pedig 280-ról 300 Nm-re növelték. A quattro GmbH S Line sport futóműve 20 milliméterrel lejjebb fekszik és felfüggesztése is keményebb. Az autó 18 colos kerekei a DTM versenyautó stílusára emlékeztetnek, az első féktárcsák lyukacsosak ellentétben a széria modellel. A tanulmányautó optikailag is több dinamikát sejtet, az új oldalküszöb és a hátsó ajtó oldalvédő csíkjában DTM felirat különbözteti meg a szériamodelltől.
A markáns Singleframe hűtőrács fantom fekete, csakúgy mint az oldalrács az új fejlesztésű lökhárítóban, valamint az oldaltükör. A sportos külsőt kiemelik elöl és hátul az oldalsó kiegészítő levegőbelépő-nyílások. Hátulról a DTM A4-es az új lökhárítóról és a csomagtérfedélre ültetett szénszálas kiegészítő légterelőről ismerhető fel. A hátulnézetet a 100 milliméterre növelt átmérőjű kipufogó-végcsövek és a versenysportból származó hátsó diffuzor uralja. Az autó utastere sportosan elegáns kialakítást kapott.
A német alapfelszereltség része többek között a Xenon fényszórók, Komfort automata klíma, teljes értékű légzsák elöl, oldal-légzsákok elöl, Sideguard fejlégzsákok, a legújabb generációs ESP, valamint az aktív fejtámasz. Az autót első alkalommal a 2004-es Essen-i Autókiállításon mutatják be, az értékesítés a 2005-ös DTM szezonnal együtt veszi majd kezdetét.