A kétezres évek elején a BMW Mini karosszériába csomagolva tesztelte elektromos hajtását, amelyet aztán a BMW i3-asnál használtak, most pedig az i3-as adja az elektromos hajtást a háromajtós Mininek. Németországban meghívott újságírók már kipróbálhatták az akkumulátoros-elektromos Minit, amelynek jelen állás szerint novemberben indul a sorozatgyártása – de ez még változhat. A Brexit fajtájától teszi függővé a BMW, hogy bezárja-e az oxfordi gyárat, ha ez bekövetkezik, akkor Hollandiában kerül sor az összeszerelésre, a tervezetthez képest pár hónapos lemaradással.
Sárga-fekete mintás fólia jelenti az álcázást, ami nem sokat takar, és az is tisztán kivehető, hogy a hűtőrács pár apró lyukkal rendelkező fedéllé alakul. Az akkumulátort T alakban építik be a padló alá, merevíti a karosszériát és noha a hasmagasság emelkedik, a tömegközéppont alacsonyabban van a benzines modellnél. Az 1,35 tonnás saját tömeg 120 kg-mal magasabb a vonatkozó benzinesnél, a tengelyek közötti súlyeloszlás 54/46% szemben a benzines 60/40%-ával. Cooper SE néven árulják majd az elektromos Minit, mert a Cooper S szintjén van a tudása; meg nem erősített információ szerint a villanymotor és az akkumulátor is az i3s-ből származik. A hivatalos leleplezésre a nyáron kerítenek sort.