A Tigra végül 1994-ben, a Frankfurti Autószalonon debütált a nagyközönség előtt, természetesen hatalmas sikerrel. Bár sokan erősebb motorokkal felszerelt méregzsákra számítottak, a tüneményes kisautó formája mindenért kárpótolt. A jól eltalált design az évek során időtállónak bizonyult, pályafutása során mindössze egyszer, 1998-ban frissítették, azóta minden Tigrában alapfelszereltség volt az ABS és a légkondicionáló.

Szerviztapasztalatok
Gaál József tulajdonos, Opel Gaál: – A „B” Corsa padlólemezére épülő Tigra az alapmodellre jellemző konstrukciós hibákat örökölte. A benzines motoroknál leginkább a kipufogógáz visszavezetéséért felelős AGR-szelep okozhat üzemzavart, előfordulhat, hogy az autó hidegen nehezen indul, melegen pedig rángat, erőtlen. Ez elsősorban a hazai benzinek magas kéntartalmára vezethető vissza – az elkoszolódott szelep leragad, így a keverékképzés sem megfelelő. Sokkal komolyabb gond az 1996 előtt gyártott, tizenhat szelepes modellek vezérműszíjfeszítő-görgőjének anyaghibája. Ha a görgő eltörik, a vezérműtengely leáll, a nyitott állapotban maradt szelepeket pedig felütik a dugattyúk, több százezer forintos kárt okozva. Sok tulajdonos panaszkodik az öntörvényű elakadásjelző gombra, az 50-60 ezer kilométerenként „elfáradó” irányjelző kapcsolóra és a rendszeresen kiégő műszerfali izzókra, az elektromos rendszer legveszélyesebb pontja mégis a hűtőfolyadék hőmérsékletmérője. Tömítése elöregszik, a hűtőfolyadék pedig elszivárog, amit csak tetéz, hogy maga a hőmérsékletmérő is gyakran felmondja a szolgálatot, így a vezető észre sem veszi, hogy baj van. Ilyenkor általában „megfő” a motor, komoly költségeket róva az ártatlan tulajdonosra. E rendellenességektől eltekintve nem sok panasz lehet a Tigrákra. Sajnos azonban az itthon futó példányok túlnyomó többsége szürkeimporttal, erősen törötten, vagy igencsak leharcolt állapotban került az országba. Ez nemcsak a fődarabok működésén érződhet, hanem az autó egyenesfutásán és stabilitásán is. A rendkívül érzékeny, első segédkerethez kapcsolódó futómű a legkisebb ütközés hatására is eldeformálódhat, javítása pedig szakértelmet és tapasztalatot igényel. Ha használt Tigra vásárlása mellett döntünk, mindenképpen tájékozódjunk az autó előéletéről, esetleges korábbi sérüléseiről és az aktuális állapotáról. Mivel a sportos kisautó a mai napig rendkívül népszerű, jól tartja értékét, karambol után – a sérülés mértékétől függetlenül – igyekszenek újra talpra állítani, háttérbe szorítva a biztonsági és technikai szempontokat. A későbbi nehézségek elkerülése végett vásárlás előtt érdemes szakszervizben átvizsgáltatni az autót.

A tulajdonos véleménye
Mezei Ildikó, eladó-pénztáros: – Mint sokan mások, én sem tudtam ellenállni a Tigra formájának. Még meg sem volt a jogosítványom, már tudtam, hogy ilyen autót szeretnék, s nem sokkal a vezetői engedély megszerzését követően vásároltam is egy 80 ezer kilométert futott, 1,4-est. Azóta négy év telt el, közel 60 ezer kilométert tettünk meg közösen, s csak egyszer hagyott cserben. A szerelők elmondása szerint a hőgomba tömítése eleresztette a hűtővizet, a motor túlmelegedett, a meghibásodott visszajelző műszer pedig nem mutatta, hogy gond van. Ennek köszönhetően majdnem egy hónapig állt szervizben a kocsi, a hengerfej síkolása és a járulékos költségek 190 ezer forintomat emésztették fel. Mint utólag kiderült, az előző tulajdonos csúnyán összetörte az autó elejét, s ennek hatásai a mai napig érződnek. A torzult futóművet gyakorlatilag lehetetlen a gyári értékekre beállítani, s ha sikerül is, a budapesti utak egy hónap alatt újra tönkreteszik. Nehezen bírják a terhelést a lengéscsillapítók is, hamarosan a második garnitúrát kell lecserélni. Ettől függetlenül nem szívesen válnék meg az autótól. Kilencven lóerős motorja nagyon jól húz, mégsem fogyaszt többet 6-8 liternél, ráadásul könnyedén tartható vele a 160-170 km/órás utazósebesség. Az utastér helykínálata nézőpont kérdése. Ha ketten használjuk, fejedelmi a kényelem, de ha a hátsó – jelképes – ülésen is ül valaki, már igencsak szűkös az autó. Egyelőre nem készülök lecserélni, de ha autót kéne választanom, biztos újra a Tigra mellett döntenék.