A kisautóknál alkalmazott 185/65 R15-ös méretű abroncsokat vizsgálták idén az ADAC és partnerszervezetei a nyárigumi-tesztjükben, és a 16 abroncs közül kettő jó lett, a többi kielégítő eredménnyel végzett a középmezőnyben. Az élen a Bridgestone Turanza T005-ös abroncs végzett a legjobb nedves tulajdonságokkal, és száraz úton is a legjobb – holtversenyben a Firestone Roadhawkkal. A második a Vredestein Sportrac 5-ös lett, amely a kedvező tulajdonságok mellett kiemelkedő futásteljesítménnyel bír.
A kopást úgy mérték, hogy közúton 15 ezer km-t mentek az abroncsokkal, majd a mért eredmények alapján kiszámolták, mikor éri el az 1,6 mm-es határt a mintázat.
Idén először tesztelték az ADAC szakemberei a kisteherautók számára kínált, nagy teherbírású – C-s jelzéssel ellátott, 215/65 R16 méretű – abroncsokat, és nincs jó véleménye ezekről a szakembereknek. A 16 vizsgált abroncsból 9 nem ajánlható, 2 elégséges eredménnyel zárt, és a legjobbak is csak kielégítőek lettek. Az jelenti a problémát, hogy túlságosan is a nagy futásteljesítményre és alacsony fogyasztásra optimalizálták ezeket az abroncsokat, annyira, hogy egyéb tulajdonságokat háttérbe szorítottak a cél elérése érdekében. Például a Sava abroncsa 80 ezer km-es futásteljesítményt ér el a vizsgálat szerint, miközben egy átlag személyautó 30-35 ezer km-t fut, egy nagyobb terhelésre méretezett SUV-abroncs pedig átlagosan 40 ezer km-t megy el.